نماینده ویژه رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب می گوید تا زمانی که تولیدات داخلی رشد داده نشود، اقتصاد نوپای کشور رشد نمی کند. (روزیکشنبه۲۱سرطان/تیر) تفاهمنامه همکاری میان بانک ملی افغانستان و مجمع صنعت کاران در کابل امضا شد.احمد خسرو ضیا رییس بانک ملی می گوید که افغانستان سالانه درحدود هشت میلیارد […]

نماینده ویژه رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب می گوید تا زمانی که تولیدات داخلی رشد داده نشود، اقتصاد نوپای کشور رشد نمی کند.

(روزیکشنبه۲۱سرطان/تیر) تفاهمنامه همکاری میان بانک ملی افغانستان و مجمع صنعت کاران در کابل امضا شد.احمد خسرو ضیا رییس بانک ملی می گوید که افغانستان سالانه درحدود هشت میلیارد دالر واردات دارد، درحالیکه صادرات این کشور به ۵۷۰ میلیون دالر می رسد.به گفته رییس بانک ملی این وضعیت نگران کننده است.ریس بانک ملی می گوید هدف از امضای این تفاهمنامه رشد اقتصادی است.

وی می گوید که بانک ملی افغانستان در چارچوب قانون از صنعت کاران حمایت می کند.

درهمین حال احمد ضیا مسعود نماینده ویژه رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب می گوید تازمانی که تولیدات داخلی رشد داده نشود، اقتصاد نوپای کشور رشد نمی کند.آقای مسعود بر حمایت حکومت از صنعت کاران تاکید می کند و می افزاید که یک بخش عمده رشد کشور وابستگی جدی به رشد صنعت دارد و باید از این بخش حمایت شود.

درهمین حال عبدالستار مراد وزیراقتصاد کشور می گوید که اگر توجه به صنعت کاران نشود، افغانستان به عنوان یک کشور مصرفی باقی خواهد ماند.

این درحالیست که رهبران حکومت وحدت ملی در زمان پیکارهای انتخاباتی شان به مردم وعده داده بودند که وضعیت اقتصاد کشور را بهتر می کنند، تا در سفره مردم تغیرات مثبت وارد شود.