نماینده ویژه رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب می گوید که کاغذ پرانی در اداره های دولتی مردم را به شدت خسته کرده است. هم اکنون در بسیاری از اداره های دولتی از سیستم قدیمی حکومت داری استفاده می شود. این سیستم همواره درد سر ساز بوده است و زمینه را برای […]

نماینده ویژه رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب می گوید که کاغذ پرانی در اداره های دولتی مردم را به شدت خسته کرده است. هم اکنون در بسیاری از اداره های دولتی از سیستم قدیمی حکومت داری استفاده می شود. این سیستم همواره درد سر ساز بوده است و زمینه را برای فساد اداری مهیا کرده است. از چندی به این سو حکومت در پی الکترونیک شدن نظام اداری کشور شده است.

احمد ضیا مسعود نماینده ویژه ریس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب می گوید که نظام اداری کنونی پاسخگوی نیازمندی های مردم نیست. به گفته آقای مسعود، کاغذ پرانی مسوولان در اداره های دولتی مردم را به شدت خسته کرده است. نماینده ویژه رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب تاکید می کند که بهترین گزینه برای از بین بردن فساد اداری، مبدل شدن نظام اداری قدیمی به نظام اداری الکترونیک است.

در همین حال عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می گوید که تایک سال آینده روند مبدل سازی نظام اداری به شیوه الکترونیک در شماری از ولایت ها آغاز می شود. وزارت مخابرات با ده وزارت و کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، تفاهمنامه ای را به هدف الکترونیک سازی نظام اداری امضاکرد.

برای تسریع مبدل سازی نظام اداری کنونی به نظام اداری الکترونیک، وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ده مشاور را در ده وزارت معرفی کرده است. این مشاوران با کارمندان این وزارت خانه ها کمک می کنند تا کار با نظام اداری الکترونیک را یاد بگیرند.