مسوولان امنیتی درغزنی از کاهش تشکیل پولیس ملی در این ولایت سخت نگران استند. آنان هشدارمی دهند که اگرتشکیل پولیس ملی درغزنی افزایش نیابد این ولایت به سرنوشت کندز رو به رو خواهد شد. امین الله امرخیل فرمانده پولیس غزنی با ابراز نگرانی می گوید در این اواخر وزارت داخله بدون مشوره مسوولان امنیتی غزنی […]

مسوولان امنیتی درغزنی از کاهش تشکیل پولیس ملی در این ولایت سخت نگران استند. آنان هشدارمی دهند که اگرتشکیل پولیس ملی درغزنی افزایش نیابد این ولایت به سرنوشت کندز رو به رو خواهد شد.

امین الله امرخیل فرمانده پولیس غزنی با ابراز نگرانی می گوید در این اواخر وزارت داخله بدون مشوره مسوولان امنیتی غزنی تشکیل پولیس ملی را درین ولایت کاهش داده است. فرمانده پولیس غزنی، این تصمیم وزارت امور داخله را برای امنیت غزنی سخت نگران کننده می داند و می گوید که بیشتر ولسوالی های غزنی با مرکز تا دوصد کیلومتر فاصله دارد. به گفته آقای امرخیل، اگر تشکیل پولیس ملی درغزنی افزایش نیابد، این ولایت با خطر سقوط مواجه خواهد شد.

درهمین حال شماری از اعضای شورای ولایتی غزنی می گویند که هم اکنون تشکیل پولیس ملی درغزنی به اندازه ولایت های درجه دوم نیز نیست. حسن رضا یوسفی عضو شورای ولایتی غزنی می گوید که اگر تشکیل پولیس ملی درغزنی دوباره افزایش نیابد اعتراضات شدید مدنی را درغزنی و حتا کابل راه اندازی خواهند کرد.

غزنی از ولایت های آسیب پذیر کشور از لحاظ امنیتی به شمار می رود. این ولایت از بهر هم مرز بودن با ولایت های جنوبی کشور همواره باتهدید مخالفان مسلح دولت رو به رو بوده است.