مسوولان محلی ولایت پکتیکا سقوط ولسوالی اومنه این ولایت به دست طالبان را رد می کنند. این در حالیست که طالبان ادعا کرده اند صبح روز (یکشنبه ۱۴سنبله/شهریور) این ولسوالی را از کنترل نظامیان کشور بیرون کرده اند. تروریستان در ولایت پکتیکا ادعاد کرده اند که صبح روز یکشنبه در نتیجه نبرد شدید با نظامیان […]

مسوولان محلی ولایت پکتیکا سقوط ولسوالی اومنه این ولایت به دست طالبان را رد می کنند. این در حالیست که طالبان ادعا کرده اند صبح روز (یکشنبه ۱۴سنبله/شهریور) این ولسوالی را از کنترل نظامیان کشور بیرون کرده اند.

تروریستان در ولایت پکتیکا ادعاد کرده اند که صبح روز یکشنبه در نتیجه نبرد شدید با نظامیان کشور ولسوالی اومنه پکتیکا را تصرف کرده اند، اما مسوولان محلی ولایت پکتیکا می‌ گویند که کنترل این ولسوالی هنوز هم در دست نظامیان کشور است. نبی‌الله پیرخیل سخنگوی والی پکتیکا به رسانه ها گفته است که ولسوالی اومنه سقوط نکرده است و ادعای طالبان غیر از واقعیت است. آقای پیرخیل می‌ افزاید که تنها نظامیان کشور به هدف جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در ساحه، از یک پاسگاه در این ولسوالی عقب ‌نشینی کرده اند. به گفته سخنگوی والی پکتیکا، در حال حاضر نیروهای تازه نفس به محل رسیده اند و به زودی این پاسگاه نیز دوباره تصرف خواهد شد. نبی الله پیرخیل سخنگوی والی پکتیکا می گوید که این پاسگاه از مرکز ولسوالی دور واقع شده است. ولسوالی اومنه پکتیکا با ولسوالی ‌های یوسف ‌خیل و یحیی ‌خیل این ولایت پیوسته است و در شش کیلومتری غرب شرنه مرکز پکتیکا واقع شده است.