نبود جاده های معیاری برمیزان رویداد های ترافیکی در کشور افزوده است. مسوولان ریاست عمومی پلیس ترافیک با بیان این مطلب می گویند که رعایت نشدن قوانین ترافیکی از سوی شماری از رانندگان باعث افزایش رویداد های ترافیکی در کشور شده است. در کنار این که سالانه هزاران تن به علت های گوناگون مانند جنگ […]

نبود جاده های معیاری برمیزان رویداد های ترافیکی در کشور افزوده است. مسوولان ریاست عمومی پلیس ترافیک با بیان این مطلب می گویند که رعایت نشدن قوانین ترافیکی از سوی شماری از رانندگان باعث افزایش رویداد های ترافیکی در کشور شده است.

در کنار این که سالانه هزاران تن به علت های گوناگون مانند جنگ و رویداد های طبیعی کشته و یا زخمی می شوند، میزان بلند رویداد های ترافیکی نیز جان ده ها تن را در سراسر کشور می گیرد. عبدالودود خیرخواه عضو مسلکی ریاست عمومی ترافیک می گوید که مسلکی نبودن پلیس ترافیک در شماری از شاهراه ها، نبود جاده های معیاری، قانونی شکنی شماری از شهروندان و تغییر وضعیت آب و هوا در برخی از مناطق از عوامل اصلی بلند رفتن میزان رویداد های ترافیکی در کشور است. این مقام ریاست ترافیک از مسوولان شرکت های ترانسپورتی می خواهد که در راستای جلوگیری از رویداد های ترافیکی توجه جدی کنند.

همواره شماری از شاهراه های کشور گواه رویداد های ترافیکی بزرگی بوده است. در تازه ترین مورد صبح امروز در پی یک رویداد ترافیکی در شاهرا کابل- کندهار بیش از ۳۰ تن جان باختند.