مسوولان محلی ولایت بغلان می ‌گویند که منطقه دندغوری این ولایت از حضور طالبان پاکسازی شده است. عبدالستار بارز والی بغلان می گوید که روستاهای نیاز الله، اکاخیل، عرب تپه و سالنگی ها در منطقه دندغوری از وجود طالبان به گونه کامل پاکسازی شده است و اکنون این مناطق به تصرف نیروهای امنیتی قرار دارند. […]

مسوولان محلی ولایت بغلان می ‌گویند که منطقه دندغوری این ولایت از حضور طالبان پاکسازی شده است. عبدالستار بارز والی بغلان می گوید که روستاهای نیاز الله، اکاخیل، عرب تپه و سالنگی ها در منطقه دندغوری از وجود طالبان به گونه کامل پاکسازی شده است و اکنون این مناطق به تصرف نیروهای امنیتی قرار دارند. به گفته آقای بارز، نظامیان در حال تلاشی خانه های مشکوک در روستاهای منطقه دندغوری استند. گفته شده که طالبان چهارشنبه شب از ساحات دندغوری به کوه های ’چنغر’ این ولسوالی در نزدیک ولایت سمنگان فرار کرده اند.

طالبان با حضور در منطقه دندغوری موقعیت مناسب برای فعالیت های تروریستی شان ایجاد کرده بودند و پایه های برق کابل را نیز درهمین منطقه تخریب کرده بودند.

بااین حال مسوولان محلی بغلان گفته اند که مناطق جوی نو و احمدزی که پایگاه اصلی طالبان در ولایت بغلان است هنوز هم پاک سازی نشده است.