درپی حملات هوایی نظامیان کشور در مربوطات ولایت کندز تلفات سنگینی بر هراس افگنان وارد شده است. سخنگوی والی کندز می گوید که درپی این حملات بیش از صد هراس افگن کشته شده اند و مقدار زیادی سلاح و جنگ افزار آنان نیز تخریب شده است. جنگ در ولایت کندز وارد چهارمین روز خود شده […]

درپی حملات هوایی نظامیان کشور در مربوطات ولایت کندز تلفات سنگینی بر هراس افگنان وارد شده است. سخنگوی والی کندز می گوید که درپی این حملات بیش از صد هراس افگن کشته شده اند و مقدار زیادی سلاح و جنگ افزار آنان نیز تخریب شده است.

جنگ در ولایت کندز وارد چهارمین روز خود شده است. پس از آنکه بامداد روز دوشنبه طالبان بخش هایی از این ولایت را تصرف کردند با نظامیان کشور به نبرد پرداختند. در حال حاضر نظامیان کشور کنترل بخش هایی زیادی شهر را دراختیار دارند. محمود دانش سخنگوی والی کندز می گوید که تنها در یک شبانه روز گذشته در پی حملات هوایی نیروهای ارتش ملی در مربوطات این ولایت یکصد و نه هراس افگن کشته شده اند و شانزده تن دیگر آنان زخم برداشته اند. سخنگوی والی کندز همچنان می گوید که مســوول نظامی گروه طالبان، ولسوالی نامنهاد آنان برای ولسوالی خان آباد و چهار سرگروپ مشهور آنان در میان کشته شدگان استند. وی می افزاید که درپی این حملات مقدار زیادی سلاح و جنگ افزار هراس افگنان نیز تخریب شده است.

درهمین حال، وزیر امور داخله به هدف بررسی وضعیت امنیتی کندز به این ولایت سفر کرده است.

سخنگوی والی کندز می‌گوید که وزیر امور داخله در جریان سفر به کندز از خط نبرد دیدن کرده است و به نظامیان کشور دستور داده است که در راستای سرکوب هراس افگنان تلاش جدی کنند.

در پی درگیری ها در کندز صد ها خانواده شهر را ترک کرده اند و به اطراف شهر و یا هم به ولایت های بلخ، بغلان، تخار و کابل بیجا شده اند. این درحالیست که شفاخانه مرکزی دوصد بستر شهر کندز هم در نتیجه درگیری ها عصر دیروز به روی زخمی ها بسته شده‌است.