داکترمحمد صادق مسوول بخش کودکان شفاخانه میرویس به شبکه تلویزیونی سکای ایتالیا گفته است که در ماه اکتوبر نسبت به ماهای گذشته، شماری کودکان بستر شده در شفاخانه به علت سوتغذیه دو برابر شده است. داکترصادق می‌گوید که افزایش قابل ملاحظه در واقعات بستری شدن کودکان ناشی از سو تغذیه به این معنی است که […]

داکترمحمد صادق مسوول بخش کودکان شفاخانه میرویس به شبکه تلویزیونی سکای ایتالیا گفته است که در ماه اکتوبر نسبت به ماهای گذشته، شماری کودکان بستر شده در شفاخانه به علت سوتغذیه دو برابر شده است.

داکترصادق می‌گوید که افزایش قابل ملاحظه در واقعات بستری شدن کودکان ناشی از سو تغذیه به این معنی است که مواد و ادویه که قبلا برای مدت شش ماه کفایت می‌کرد، حال کافی نبوده و فقط سه یا چار ماه دوام می‌آورد. او رقم دقیق از کودکان بسترشده مبتلا به سوتغذی درماه اکتوبر را، ارایه نه‌کرد است. برنامه‌ی غذایی جهان و صندوق کودکان سازمان ملل متحد در آغاز ماه اکتوبر هشدار داده بودند که یک میلیون کودک افغانستان به سوتغذیه مزمن دچار اند و اگر به‌صورت عاجل تداوی نشوند، حیات‌شان را از دست خواهند داد. در سروی اخیر برنامه‌ی غذایی جهان گفته شده است که در ۹۵ در صد خانوادهای سروی شده، والدین کم غذا می‌خورند تا مقدار بیش‌تر آن را برای کودکان‌شان صرفه جویی کنند.