اداره احصاییه مرکزی نتایج دور سوم سروی مشارکت زنان و مردان در سطح تصمیم گیری ها در سال ۱۳۹۵ خورشیدی را منتشر کرد. بر اساس این سروی، مشارکت زنان در تصمیم گیری ها در سال ۱۳۹۵ افزایش یافته است. نتایج دور سوم مشارکت زنان و مردان در تصمیم گیری های سیاسی در سال ۱۳۹۵ خورشیدی […]

اداره احصاییه مرکزی نتایج دور سوم سروی مشارکت زنان و مردان در سطح تصمیم گیری ها در سال ۱۳۹۵ خورشیدی را منتشر کرد. بر اساس این سروی، مشارکت زنان در تصمیم گیری ها در سال ۱۳۹۵ افزایش یافته است.

نتایج دور سوم مشارکت زنان و مردان در تصمیم گیری های سیاسی در سال ۱۳۹۵ خورشیدی از سوی اداره احصاییه مرکزی به نشر رسید. شیر محمد جامی زاده سرپرست ادراه احصاییه مرکزی نتایج این سروی را قناعت بخش می داند و مشکلات امنیتی را از علت های موانع مشارکت زنان در تصمیم گیری ها عنوان می کند.

یافته های این سروی نشان می دهد که مشارکت زنان و مردان در تصمیم گیری ها نسبت به سال قبل آن یک درصد افزایش یافته است.

حضور زنان در سطح تصمیم گیری ده درصد است. در این سروی امده است که از مجموع زنانی تصمیم گیر ۲۷ درصد آن مجرد و ۶۸ در صد آن متاهل استند. ۸۳ درصد زنان تصمیم گیر از موسسات دولتی و ۱۵ درصد از موسسات خصوصی و ۴ درصد از موسسات دینی فارغ شده اند.

و اما از مردان تصمیم گیر ۵۰ درصد مجرد و ۹۴ درصد آن متاهل استند. ۷ درصد تصمیم گیرندگان وزیران، ۸ درصد رییسان دولتی و ۱۱ درصد ولسوال ها بوده است.

درهمین حال، وزارت امور زنان درصدی مشارکت زنان در تصمیم گیری ها را بسنده نمی داند و این رقم را نگران کننده می خواند. اسپوژمی وردک معین وزارت زنان میگ وید که تبعیض در برابر زنان در ادارات دولتی وجود دارد و باید این مساله برطرف شود.

این سومین سروی مشارکت زنان و مردان در سطح تصمیم گیری در سال ۱۳۹۵ خورشیدی است که با همکاری اداره زنان سازمان ملل در بخش هایی دولتی و خصوصی تطبیق شده است.