حمدالله محب امروز به گونه رسمی از سوی رییس جمهور غنی به عنوان مشاور امنیت ملی معرفی شد. حمدالله محب مشاور تازه امنیت ملی ریاست جمهوری به کارش آغاز کرد. رییس جمهور غنی در مراسم معرفی آقای محب گفت پذیرفتن استعفای محمد حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی برایش یک تصمیم دشوار بوده است. آقای […]

حمدالله محب امروز به گونه رسمی از سوی رییس جمهور غنی به عنوان مشاور امنیت ملی معرفی شد.

حمدالله محب مشاور تازه امنیت ملی ریاست جمهوری به کارش آغاز کرد. رییس جمهور غنی در مراسم معرفی آقای محب گفت پذیرفتن استعفای محمد حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی برایش یک تصمیم دشوار بوده است. آقای غنی همچنان افزود که از تجربه های حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی در بخش های دیگر استفاده خواهد شد.

تامین روابط افغانستان بین کشورها و سازمان های بین المللی و منطقوی تامین روابطه عمده استراتیژیک و امنیتی بین افغانستان و هم پیمانانش و مدیریت این روابط، از وظایف اساسی شورای امنیت ملی است.

در همین حال، طارق شاه بهرامی از سمت وزارت دفاع، ویس احمد برمک از سمت وزارت امورداخله و معصوم استانکزی از سمت ریاست عمومی امنیت ملی استعفای خود را به رییس جمهور غنی ارایه کرده اند اما این درخواست ها از سوی رییس جمهور رد شده و از این سه مقام امنیتی خواسته است که به کار خود ادامه بدهند.

آقای اتمر دلایل استعفای خود را اختلافات جدی با سیاست ‌ها و روش ‌های سطح رهبری دولت، در عرصه حفظ و تحکیم وحدت و اجماع ملی، تامین صلح و امنیت، مدیریت سیاسی و امور انتخابات، حکومتداری خوب و تحکیم روابط منطقوی و بین ‌المللی کشور، در ماه‌ های اخیر خوانده است.