معاون دوم مجلس نمایندگان با تأکید بر روند گفتگوهای صلح دولت افغانستان، هر گونه مذاکره به دور از چشم مردم افغانستان را به سود کشور نمی داند. حکومت افغانستان دراین اواخر آستین صلح خواهی را برزده و با طالبان وارد مذاکره مستقیم شده است.ازسویی هم شهروندان کشور می گویند که نباید تامین صلح در کشور […]

معاون دوم مجلس نمایندگان با تأکید بر روند گفتگوهای صلح دولت افغانستان، هر گونه مذاکره به دور از چشم مردم افغانستان را به سود کشور نمی داند.

حکومت افغانستان دراین اواخر آستین صلح خواهی را برزده و با طالبان وارد مذاکره مستقیم شده است.ازسویی هم شهروندان کشور می گویند که نباید تامین صلح در کشور به قیمت دستاوردهای یک دهه اخیر تمام شود.مردم افغانستان می خواهند که از چگونگی پیش برد گفتگوهای صلح به دور نمانند و هیچ مذاکره ای از چشم آنها پنهان نباشد.

در همین حال نذیر احمدزی معاون دوم مجلس نمایندگان نیز می گوید که هر گونه مذاکره با طالبان به دور از چشم مردم افغانستان به سود کشور نیست.

آقای احمدزی تاکید می کند که دستاوردهای بیش از یک دهه اخیر نباید قربانی گفتگوهای صلح شود.به باور معاون دوم مجلس، تا زمانی که آتش بس میان طالبان و حکومت برقرار نشود، گفتگوهای صلح نتیجه نمی دهد.

یک عضو شورای عالی صلح نیز گفته است که هر نوع کاهش در حملات حتی اگر موقتی هم باشد می تواند مشروعیت روند صلح افغانستان را که هدف از آن پایان دادن به جنگ می باشد، تقویت کند.به گفته این عضو شورای عالی صلح، بدون آتش بس نمی توان اعتماد را بر مذاکرات صلح جلب نمود.

گفته می شود که آتش بس موضوع اجندای دور دوم گفتگوهای صلح با طالبان خواهد بود.

این درحالیست که هنوزهم محل برگزاری دور دوم گفتگوی های مستقیم میان حکومت افغانستان و نمایندگان گروه طالبان روشن نیست.پیش از این شورای عالی صلح گفته است که این دورِ گفتگوها در شهر ارومچی کشور چین برگزار می شود، اما گفته هایی وجود دارد که این بار نیز نمایندگان دوطرف در پاکستان گفتگو خواهند کرد.