شماری از اعضای شورای عالی صلح در نشستی که قرار است هفته آینده در پیوند به روند صلح افغانستان در قطر برگزار شود، اشتراک می کنند. معاون شورای عالی صلح می گوید که اعضای این شورا، به صورت انفرادی در این نشست اشتراک خواهند کرد. شورای عالی صلح می ‌گوید که شماری از اعضای این […]

شماری از اعضای شورای عالی صلح در نشستی که قرار است هفته آینده در پیوند به روند صلح افغانستان در قطر برگزار شود، اشتراک می کنند. معاون شورای عالی صلح می گوید که اعضای این شورا، به صورت انفرادی در این نشست اشتراک خواهند کرد.

شورای عالی صلح می ‌گوید که شماری از اعضای این شورا برای اشتراک در این نشست هفته آینده در دو حه قطر دعوت شده اند. عطاالرحمان سیلم معاون این شورا می گوید که آنان به صورت فردی در مذاکرات “بین ‌الافغانی” قطر شرکت خواهند کرد.

مذاکرات بین ‌الافغانی قرار است به میزبانی آلمان و قطر، روزهای یکشنبه و دو شنبه هفته آیند در دوحه برگزار شود.

عطاالرحمان سلیم، معاون شورای عالی صلح می گوید که برای اشتراک در مذاکرات بین ‌الافغانی قطر شصت و چهار تن به شمول چهره ‌های پیشین جهادی، شخصیت ‌های سیاسی، اعضای شورای عالی صلح، نمایندگان احزاب، جامعه مدنی، فعالان حقوق زن و جوانان دعوت شده اند. به گفته آقای سلیم در این نشست تلاش خواهد شد که زمینه گفتگوی مستقیم دولت با گروه طالبان آماده شود.

شورای عالی صلح می ‌گوید که برای اشتراک در این نشست، چهره‌ های مطرح که در حکومت نیز شامل اند دعوت شده اند و این دعوت ‌ها به نشانی شخصی شان فرستاده شده است.

در این نشست حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان نیز دعوت شده؛ اما دفتر رسانه ‌ای آقای کرزی می ‌گوید که او در این نشست شرکت نخواهد کرد.

روز سه شنبه، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد که چهره‌های دعوت ‌شده در این نشست، بتوانند خواست و دیدگاه واحد مردم را به نمایندگان طالبان تشریح کنند.