معاون وزارت خارجه پاکستان گفته است که شماری از اعضای شبکه حقانی به گونه پراگنده در این کشور فعالیت دارند. این مقام پاکستانی در گفتگو با تلویزیون دولتی پاکستان به اعضای شبکه حقانی هشدار داده است که اگر آنان در فعالیت‌ های دهشت افگنانه در افغانستان سهم بگیرند، دیگر جایی برای شان در پاکستان باقی […]

معاون وزارت خارجه پاکستان گفته است که شماری از اعضای شبکه حقانی به گونه پراگنده در این کشور فعالیت دارند. این مقام پاکستانی در گفتگو با تلویزیون دولتی پاکستان به اعضای شبکه حقانی هشدار داده است که اگر آنان در فعالیت‌ های دهشت افگنانه در افغانستان سهم بگیرند، دیگر جایی برای شان در پاکستان باقی نمی ‌ماند.

بیشتر حمله های تروریستی در کشور از سوی شبکه حقانی در آن سوی خط مرزی دیورند در خاک پاکستان طراحی می شود. بیش از این بارها افغانستان گفته است که شبکه تروریستی حقانی در خاک پاکستان فعالیت دارد؛ اما این گفته ها از سوی مقام هایی پاکستانی رد می شد.

تاکنون نظامیان پاکستان موجودیت پناهگاه های شبکه حقانی را در این کشور تأیید نکرده است. در حالی که کمشکش همواره میان نظامیان و حکومت غیرنظامی در پاکستان وجود داشته است، گفته های اعزار احمد چوهدری می تواند میان آنان درز ایجاد کند.

کلیپ اعزار احمد چوهدری معاون وزارت خارجه پاکستان می گوید:”حقیقت این است که شبکه حقانی بخشی از طالبان است که اعضای آن در جاهای مختلف پراگنده اند. بیشتر اعضای آن در افغانستان اند و شماری هم در پاکستان فعالیت دارند. پیام ما به طالبان و شبکه حقانی این است که هیچ نوع فعالیت دهشت افگنانه در افغانستان انجام ندهند. اگر عملکرد آنان تغییر نکرد، پاکستان از آنان استقبال نخواهد کرد”

در همین حال، شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری رد ادعای آقای چوهدری می گوید که معلومات افغانستان نشان می دهد که تمامی رهبران کلیدی طالبان و شبکه حقانی و افرادی که در تصمیم گیری تروریستان نقش مهم دارند، در پاکستان به سر می برند. به گفته آقای مرتضوی موجودیت شورایی به نام کویته نشان می دهد که طالبان و شبکه حقانی در کجا پناهگاه دارند.

اعزار احمد چوهدری معاون وزارت خارجه پاکستان در حالی موجودیت اعضای شبکه حقانی را در کشورش تأیید می کند که که مجلس سنای امریکا پرداخت حدود چهارصد میلیون دالر کمک امریکا را به پاکستان، مشروط بر آن کرده است که اسلام آباد بر ضد شبکه حقانی اقدام جدی کند.