معترضان کابل باب گفتگو را با مجلس نمایندگان آعاز کرده اند. اعتراض کنندگان از مجلس نمایندگان می خواهند به حکومت فشار وارد کند تا یک روز را به پاس خون شهداء عدالت خواهی ماتم ملی اعلام کند. هفت روز می شود که پایتخت نشینان در پیوند به افزایش حملات تروریستی در کلان شهرهای کشور و […]

معترضان کابل باب گفتگو را با مجلس نمایندگان آعاز کرده اند. اعتراض کنندگان از مجلس نمایندگان می خواهند به حکومت فشار وارد کند تا یک روز را به پاس خون شهداء عدالت خواهی ماتم ملی اعلام کند.

هفت روز می شود که پایتخت نشینان در پیوند به افزایش حملات تروریستی در کلان شهرهای کشور و کم توجهی حکومت در کار تامین امنیت شهروندان، در شماری از چهارراهی های پایتخت چادر های تحصن عدالتی خواهی بر افراشته اند و برای قربانیان رویدادهای خونین روزهای اخیر عدالت می خواهند. این معترضان از آغاز باب گفتگو ها با مجلس نمایندگان خبر می دهند.

هارون معترف یکی از معترضان می گوید که در مذاکرات آنها با اعضای مجلس، فیصله شده است که مجلس نمایندگان به حکومت فشار وارد کند تا یک روز را به پاس خون شهداء عدالت خواهی ماتم ملی اعلام کند. آقای معترف از آغاز گفتگو با مجلس نمایندگان خوشنود به نظر می رسد؛ اما می گوید تازمانی که به خواست هایشان رسیدگی نشود، دست از اعتراض برنخواهند داشت. وی می افزاید اگر حکومت دست به سرکوب اعتراض کنندگان بزند، باب گفتگوها را باجامعه جهان باز خواهند کرد. درخیمه های تحصن معترضان حضور زنان گمرنگ است. معترضان می گویند که نبود امنیت سبب شده است که زنان در خیمه های تحصن حضور پیدا نکنند.  داکتر آریایی یکی از اعتراض کنندگان می گوید که اگر حکومت امنیت شهر کابل را به گونه لازم تامین نکند، زنان پایتخت چادرهای تحصن برپاخواهند کرد.

این درحالیست که شماری از مسوولان حکومتی از مظاهره کنندگان می خواهند که خیمه های شان را از جاده های پایتخت بر دارند.