غفلت نیروهای امنیتی باعث سقوط ولایت کندز شده است.سه روز پیش شهر کندز به دست طالبان سقوط کرد.سقوط این ولایت واکنش های تندی شهروندان کشور را برانگیخته است. اگر چه صبح روز پنج شنبه ۸میزان/مهر بخش های مهمی از شهر کندز دوباره به کنترل نیروهای امنیتی درآمد، اما شماری از شهروندان کشور و فعالان مدنی […]

غفلت نیروهای امنیتی باعث سقوط ولایت کندز شده است.سه روز پیش شهر کندز به دست طالبان سقوط کرد.سقوط این ولایت واکنش های تندی شهروندان کشور را برانگیخته است.

اگر چه صبح روز پنج شنبه ۸میزان/مهر بخش های مهمی از شهر کندز دوباره به کنترل نیروهای امنیتی درآمد، اما شماری از شهروندان کشور و فعالان مدنی امروز به دلیل سقوط ولایت کندز در کابل دست به تظاهرات زدند.

این فعالان مدنی می گویند که غفلت وظیفه مقام های محلی و طالب پروری در رده های بلند حکومت باعث سقوط ولایت کندز به دست طالبان شده است.

هارون معترف یکی از فعالان مدنی می گوید کسانی که طالبان را در داخل نظام حمایت می کنند باید برکنارشوند. به باور این فعال مدنی اگر حامیان گروه طالبان در داخل نظام از میان برداشته نشوند، مبارزه با این گروه دشوار خواهد بود.

در همین حال رامین حمیدی یکی دیگر از فعالان مدنی می گوید که باید پس از تصفیه شهر کندز پاکسازی ستون پنجمی ها در درون نظام نیز شروع؛ زیرا ستون پنجمی ها خطر ناکتر از طالبان است..

این فعالان مدنی تاکید می کنند که باید مقام های محلی کندز به ویژه والی این ولایت مورد محاکمه قرار گیرد.این درحالیست که شهر کندز به مدت سه روز در تصرف گروه طالبان قرار داشت و سرانجام شب گذشت نیروهای امنیتی و دفاعی کشور توانستند این شهر را از وجود مخالفان مسلح پاکسازی کنند.