شماری از معترضان در دومین روز تجمع شان در کابل، پاسخ داده شده از سوی حکومت را قناعت بخش نمی دانند. (روز چهارشبنه ۲۰عقرب/آبان) ده ها هزار تن در کابل در پیوند به سربریده شدن هفت مسافر در ولایت زابل راهپیمایی کردند. این راهپیمای بزرگ از غرب شهر کابل آغاز و تا دروازه های ریاست […]

شماری از معترضان در دومین روز تجمع شان در کابل، پاسخ داده شده از سوی حکومت را قناعت بخش نمی دانند.

(روز چهارشبنه ۲۰عقرب/آبان) ده ها هزار تن در کابل در پیوند به سربریده شدن هفت مسافر در ولایت زابل راهپیمایی کردند. این راهپیمای بزرگ از غرب شهر کابل آغاز و تا دروازه های ریاست جمهوری ادامه یافت. درپی این اعتراض گسترده، محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور با شماری از معترضان در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد و دسته ای از تقاضاهای آنها را پذیرفت.

اما شماری از معترضان در کابل پاسخ داده شده از سوی حکومت را قناعت بخش نمی دانند. حمید الله باقری یکی از معترضان می گوید که خواست های اساسی آنان ازسوی حکومت پذیرفته نشده است و حکومت از آن سرباز زده است. این معترض هشدار می دهد که اگر حکومت به خواسته های شان پاسخ مثبت ندهد به تظاهرات شان ادامه خواهند داد.

بی توجهی حکومت در برابر این تظاهرات کنندگان واکنش های زیادی را بر انگیخته است. عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان از بی کفایتی حکومت در قبال رهایی مسافران سخت انتقاد می کند. آقای ابراهیمی از حکومت می خواهد که به خواست های معترضان رسیدگی جدی کند.

این در حالیست که حکومت دی شب در دیدار با نمایندگان این تظاهرات کنندگان گفته است که حکومت حاضر است دسته ای از تقاضا های شان را بپذیرند؛ اما این تظاهرات کنندگان تاکید بر پذیرفته شدن تمامی تقاضا های شان دارند.