شماری از مقام‌های حکومت پیشین افغانستان در بیانیه‌ای، از ادامه‌ کار این حکومت خبر داده و گفت‌‌اند که تنها اداره‌ مشروع در افغانستان، حکومت جمهوری اسلامی افغانستان است که اساس آن را انتخابات و آرای مردم شکل داده است. در این بیانیه‌ای ۱۸ ماده‌ای که روز گذشته 〈چهارشنبه، ۶ میزان〉 از سوی سفارت افغانستان در […]

شماری از مقام‌های حکومت پیشین افغانستان در بیانیه‌ای، از ادامه‌ کار این حکومت خبر داده و گفت‌‌اند که تنها اداره‌ مشروع در افغانستان، حکومت جمهوری اسلامی افغانستان است که اساس آن را انتخابات و آرای مردم شکل داده است.

در این بیانیه‌ای ۱۸ ماده‌ای که روز گذشته 〈چهارشنبه، ۶ میزان〉 از سوی سفارت افغانستان در سویس منتشر شد، آمده است که هیچ اداره‌ی خودخوانده دیگر نمی‌تواند خلاف قانون اساسی کشور، جاگزین حکومت مشروع جمهوری اسلامی افغانستان شود. طبق ماده‌ی‌ دوم این بیانیه، با بیرون شدن اشرف‌غنی و قطع رابطه‌ او با سیاست و اداره‌ی‌ کشور، معاون اول ریاست‌جمهوری براساس قانون به‌عنوان سرپرست حکومت، امور کشور را رهبری می‌کند. امرالله صالح که معاون اول اشرف‌غنی بود، چند روز پس از فرار غنی، در تویتی اعلام کرده بود که براساس قانون، او سرپرست مشروع ریاست‌جمهوری افغانستان است. در این بیانیه از کشورهای دوست و شریک افغانستان خواسته شده است که روابط و همکاری‌شان را با جمهوری اسلامی افغانستان حفظ کرده و به طالبان که به‌گونه‌ی غیرقانونی و نامشروع از طریق خشونت، خودکامگی و کفالت از دیگران کشور را اشغال کرده‌اند، مشروعیت ندهند. در بخشی از این بیانیه بر حمایت جمهوری اسلامی افغانسان از مقاومت ملی افغانستان که رهبری آن را احمد مسعود، فرزند احمدشاه مسعود بر عهده دارد، نیز تاکید شده و از مردم نیز خواسته شده است که به این مقاومت بپیوندند.