مقر ولسوالی دایچوپان ولایت زابل بر اساس تصمیم ارگان های امنیتی و اداره مستقل ارگان های محلی از موقعیت قبلی به موقعیت جدید منتقل شده است. ارگانهای امنیتی و دفاعی و اداره‌ مستقل ارگانهای محلی طی اعلامیه‌ مشترک اعلام کرده ‌اند که مقر ولسوالی دایچوپان ولایت زابل از موقعیت قبلی به موقعیت جدید منتقل شده […]

مقر ولسوالی دایچوپان ولایت زابل بر اساس تصمیم ارگان های امنیتی و اداره مستقل ارگان های محلی از موقعیت قبلی به موقعیت جدید منتقل شده است.

ارگانهای امنیتی و دفاعی و اداره‌ مستقل ارگانهای محلی طی اعلامیه‌ مشترک اعلام کرده ‌اند که مقر ولسوالی دایچوپان ولایت زابل از موقعیت قبلی به موقعیت جدید منتقل شده است. در این اعلامیه‌ گفته شده است که انتقال ولسوالی دایچوپان به موقعیت جدید براساس درخواست مردم، ارزیابی و فیصله‌ شورای نظامی ولایت زابل و لزوم دید نهادهای محلی صورت گرفته است.

در این اعلامیه، هدف از این اقدام، دسترسی آسان مردم به اداره‌ محلی ولسوالی دایچوپان گفته شده است.

در اعلامیه هرچند مشخص نشده است که موقعیت جدید در کدام روستا و منطقه‌ ولسوالی دایچوپان قرار دارد، اما گفته شده است که موقعیت جدید این ولسوالی از لحاظ جغرافیایی و راه‌های رفت‌ وآمد برای مردم سهولت‌هایی را فراهم می کند.

همزمان با این نیروهای امنیتی کشور روز شنبه عملیات مشترکی زیر نام “رازق” را به‌ هدف پاکسازی ولایت زابل از حضور افراد وابسته به گروه طالبان راه‌اندازی کردند. وزارت دفاع ملی اعلام کرده بود که این عملیات به یادبود از نخستین سالگرد شهادت جنرال عبدالرازق اچکزی، فرمانده پولیس پیشین ولایت کندهار آغاز شده است.

براساس معلومات وزارت دفاع ملی هدف از راه‌اندازی این عملیات پاکسازی کامل ولسوالی شاه‌ جوی زابل از حضور طالبان، توسعه ای ساحه‌ امنیتی در ولایت زابل و تأمین امنیت شاهراه نمبر یک در این ولایت است.