ملا عبدالسلام ضعیف سفیر پیشین طالبان در پاکستان می گوید که دفتر قطر، دفتر رسمی گروه طالبان نیست. انستیتیوت مطالعات استراتیژیک و منطقه ای گزارش تازه اش در پیوند به بن بست صلح و راه بیرون رفت از آن را منتشر کرد. بر بنیاد یافته های این گزارش، بیشتر پرسش شوندگان جنگ جاری در کشور […]

ملا عبدالسلام ضعیف سفیر پیشین طالبان در پاکستان می گوید که دفتر قطر، دفتر رسمی گروه طالبان نیست.

انستیتیوت مطالعات استراتیژیک و منطقه ای گزارش تازه اش در پیوند به بن بست صلح و راه بیرون رفت از آن را منتشر کرد. بر بنیاد یافته های این گزارش، بیشتر پرسش شوندگان جنگ جاری در کشور را ناشی از عدم اراده حکومت برای تامین صلح در عنوان کرده و نقش شورای عالی صلح را سمبولیک خوانده اند. در این گزارش همچنان پرسش شوندگان گفته اند که موفقیت صلح به یک میانجی بی طرف و با تفاهم طرف ها در داخل کشور امکان پذیر است.

اما عبدالسلام ضعیف سفیر پیشین طالبان در پاکستان می گوید که طالبان برای مذاکره دفتر سیاسی ندارند و دفتر قطر دفتر رسمی و فعال گروه طالبان نیست.

درهمین حال، رییس هیأت گفتگو کننده حزب اسلامی، انحصارگرایی قدرت توسط یگ گروه را مانع تامین صلح در کشور می داند و می گوید که باید طالبان در قدرت سهیم شوند. تلاش برای ختم جنگ در افغانستان از دیر زمانی آغاز شده است. اما تاکنون شهروندان این کشور شاهد پیشرفتی قابل ملاحظه‎ای در این راستا نبوده اند و جنگ جاری همه روزه بر زندگی مردم سایه افگنده است.