سازمان جهانی خوراک برای ادامه فعالیت‌های امدادی خود در افغانستان، خواستار بیش از ۷۰۰ میلیون دالر شده‌است. پیوست به نگرانی‌های ملی و بین‌المللی در رابطه به اوضاع بد زند‌گی شهروندان کشور، سازمان جهانی خوراک اعلام کرده که برای ادامه فعالیت‌هایش در افغانستان تا ۶ ماه آینده، به حدود ۷۶۰ میلیون دالر نیاز بی‌درنگ دارد. این […]

سازمان جهانی خوراک برای ادامه فعالیت‌های امدادی خود در افغانستان، خواستار بیش از ۷۰۰ میلیون دالر شده‌است.

پیوست به نگرانی‌های ملی و بین‌المللی در رابطه به اوضاع بد زند‌گی شهروندان کشور، سازمان جهانی خوراک اعلام کرده که برای ادامه فعالیت‌هایش در افغانستان تا ۶ ماه آینده، به حدود ۷۶۰ میلیون دالر نیاز بی‌درنگ دارد. این اداره سازمان ملل در شبکه ایکس نگاشته که دست‌کم، ۱۶ میلیون تن در افغانستان،‌ روزانه نگران تأمین غذا هستند :«در افغانستان نزدیک به ۱۶ میلیون تن نمی‌دانند وعده غذایی بعدیشان از کجا خواهد آمد. ۴ میلیون کودک، زن باردار و شیرده دست‌خوش تغذیه‌ای بد هستند. سازمان جهانی غذا برای ادامه فعالیت خود طی ۶ ماه آینده، به ۷۶۰ میلیون دلار نیاز فوری دارد».

سازمان جهانی خوراک پیش از این گفته بود که از میان ۴۳ میلیون جمعیت افغانستان، یک‌سوم آنان با گرسنگی مواجه‌اند. به گفته‌ این سازمان، بیش از نیمی از جمعیت افغانستان مجبور اند کم‌تر غذا بخورند تا فرزندان‌شان بتوانند غذا بخورند.

در همین حال، برخی از کارشناسان حوزه اقتصاد می‌گویند که جامعه جهانی با درک اوضاع کنونی افغانستان، به مردم کشور کمک کنند؛ اما تأکید می‌کنند که برای برون‌رفت از وضعیت دشوار کنونی بایست برنامه‌های مدون اقتصادی و جلب سرمایه‌گذاری‌ها صورت گیرد.

این در حالی‌است که تحولات سیاسی پسین و کاهش چشم‌گیر کمک‌های بشردوستانه به افغانستان، میلیون‌ها تن را با ناامنی غذایی مواجه کرده‌است. شکنند‌گی اقتصادی افغانستان از یک‌سو و مشروط شدن کمک‌های بشردوستانه به لغو ممنوعیت اشتغال و آموزش زنان از سوی حکومت سرپرست از دیگرسو، زنگ خطر را برای خانواده‌های بی‌بضاعت به صدا در آورده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv