اعضای مجلس نمایندگان پس از رخصتی های تابستانی امروز نخستین جلسه خود را آغاز کردند. اعضای مجلس نمایندگان با انتقاد از راهبرد امنیتی حکومت، ریس جمهور و رییس اجرایی را متهم می کنند که در پیوند به ناامنی ها بی توجهی کرده اند. ظاهر قدیر معاون اول مجلس نمایندگان می گوید که در حال حاضر […]

اعضای مجلس نمایندگان پس از رخصتی های تابستانی امروز نخستین جلسه خود را آغاز کردند. اعضای مجلس نمایندگان با انتقاد از راهبرد امنیتی حکومت، ریس جمهور و رییس اجرایی را متهم می کنند که در پیوند به ناامنی ها بی توجهی کرده اند.

ظاهر قدیر معاون اول مجلس نمایندگان می گوید که در حال حاضر ولسوالی شینوار ولایت ننگرهار به مرکز اصلی داعش تبدیل شده است و ولایت های شرقی با تهدید جدی این گروه مواجه است.

آقای قدیر در خصوص برچیدن بساط ناامنی ها به حکومت مهلت یک ماهه تعین می کند. معاون اول مجلس نمایندگان می گوید که اگر دولت تا تاریخ تعین شده در قسمت سرکوب داعش اقدام نکند، خودشان دست بکار خواهند شد.

در همین حال شماری دیگری از اعضای مجلس نمایندگان نیز از وضعیت بد امنیتی نگرانی می کنند. منورشاه بهادری عضو مجلس نمایندگان می گوید که رهبران حکومت وحدت ملی و مقام های امنیتی در امر تأمین امنیت شهروندان کشور ناتوان اند.

در حالی نمایندگان مردم به حکومت در خصوص برچیدن دامنه ی ناامنی ها در کشور مهلت یک ماهه تعین می کنند که روز گذشته شماری از بزرگان قومی ولایات مشرقی نیز در نشستی در کابل به حکومت هشدار دادند که تا پانزده روز دیگر باید امنیت مناطق شان را تامین نماید.