سرپرست وزارت معادن و پترولیم، توافقنامه های تعدیل پنج قرار داد استخراج سنگ کرومایت را با نمایندگان شرکت های قرار داد کننده، امضا کرد. نرگس نهان، سرپرست وزارت معادن و پترولیم دلیل عمده تعدیل در این قرار دادها را بلند بودن فیصدی ریالتی و مشروط بودن سرمایه گذاری برای پروسس کرومایت در کشور عنوان کرد. […]

سرپرست وزارت معادن و پترولیم، توافقنامه های تعدیل پنج قرار داد استخراج سنگ کرومایت را با نمایندگان شرکت های قرار داد کننده، امضا کرد.

نرگس نهان، سرپرست وزارت معادن و پترولیم دلیل عمده تعدیل در این قرار دادها را بلند بودن فیصدی ریالتی و مشروط بودن سرمایه گذاری برای پروسس کرومایت در کشور عنوان کرد. به گفته سرپرست وزارت معادن و پترولیم، شرکت های قرار داد کننده تعهد داده اند که خود در زمینه پروسس کرومایت نیز سرمایه گذاری می کنند.

براساس توافقنامه تعدیل قرار دادهای استخراج سنگ کرومایت، شرکت های قرار داد کننده موظف اند یکماه پس از امضای قرار داد، برنامه کاری خود را به وزارت معادن وپترولیم ارایه کنند.

این قراردادها طی شش ماه گذشته توسط کمیته میان وزارتی در وزارت معادن وپترولیم بررسی شده و نتیجه آن به کمیسیون تدارکات ملی ارایه شده است.

براساس معلومات وزارت معادن و پترولیم، شرکت های قرار دادی حدود چهار میلیون دالر در استخراج و پروسس سنگ کرومایت سرمایه گذاری می کنند و مجموع سرمایه گذاری در این پنج معدن کرومایت که در ولایت های کابل، لوگر، پروان و میدان وردک قرار دارد، به بیست میلیون دالر خواهد رسید.