پیوست به نگرانی‌ها از اخراج مهاجران بدون مدرک از پاکستان، سازمان بین‌المللی نجات کودکان می‌‌گوید که بازگشت‌کننده‌ها به‌گونه‌ی عاجل به سرپناه، غذا و آب نیاز دارند. وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان می‌‌گوید که در یک روز بیش از شش هزار پناه‌جو به کشور بازگشته‎اند. در ادامه‌ی واکنش‌ها به اخراج مهاجران بدون مدرک از پاکستان، سازمان […]

پیوست به نگرانی‌ها از اخراج مهاجران بدون مدرک از پاکستان، سازمان بین‌المللی نجات کودکان می‌‌گوید که بازگشت‌کننده‌ها به‌گونه‌ی عاجل به سرپناه، غذا و آب نیاز دارند. وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان می‌‌گوید که در یک روز بیش از شش هزار پناه‌جو به کشور بازگشته‎اند.

در ادامه‌ی واکنش‌ها به اخراج مهاجران بدون مدرک از پاکستان، سازمان بین‌المللی نجات کودکان می‌‌گوید، همه روزه هزارن کودک و خانواده‌‌های آن‌ها در حالی به افغانستان برگشت داده می‌‌شوند که به‌جز از یک جوره لباس دیگر هیچ چیزی ندارند.  فرید‌الله مشفق، رئیس این سازمان خواستار کمک بیشتر برای  بازگشت‌کننده‌ها شده و گفته که آن‌ها به‌گونه‌ی عاجل به سرپناه، غذا و آب نیاز دارند: ″به اساس تخمین‌ها، همه روزه نزدیک به ۲۰‌هزار تن بازگشت می‌کنند، کودکان خرد سن نیز هستند که بدون داشتن هیچ چیزی برگشت می‌کنند، آن‌ها به آب، غذا و سرپناه نیاز دارند، بیشتر خانواده‌ها پول و مکان بودوباش ندارند، سازمان حفاظت از کودکان برای آن‌ها خدمات صحی، آب و دیگر مواد مورد نیاز را ارائه می‌کند، اما آن‌ها برای رفع نیازهای اولیه‌شان به حمایت بیشتر نیاز دارند″.

درهمین حال، وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان می‌گوید، تنها روز (شنبه، ۲۰ عقرب) از مسیر تورخم و سپین بولدک بیش از شش هزار پناهنده به افغانستان بازگشته‌اند. رادیو پاکستان نیز روز دوشنبه، ۲۲ عقرب، گزارش داده‌است که تا کنون ۲۲۰ هزار و ۳۹۸ شهروند افغانستان به کشورشان بازگشته‌اند.

از سوی هم، برخی فعالان حقوق مهاجران می‌گویند که مهاجران اخراج‌شده با زندگی بسیار بی‌ثبات و مبهم روبه‌رو اند.

گفتنی‌است که پاکستان در اوایل ماه اکتوبر به همه مهاجرانی که به‌گونه‌ی غیرقانونی در آن کشور به‌سر می‌برند، مهلت داد که تا اول نوامبر از آن کشور خارج شوند،‌ در غیر آن، آنان نخست بازداشت و سپس اخراج خواهند شد. بربنیاد گزارش سازمان ملل متحد، در حال حاضر ۳.۵ میلیون پناه‌جوی اهل افغانستان در پاکستان زنده‌گی می‌کنند که تنها ۱.۴ میلیون آنان دارای مدارک اقامت قانونی هستند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv