مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رئیس‌الوزرا با های کیونگ جون رئیس آسیا و اقیانوس آرام کمیشنری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان دیدار و گفت‌وگو کرد. معاون سیاسی رئیس‌الوزرا در این دیدار گفت که فقر و بیکاری میراث حکومت گذشته است. وی از سازمان‌های بین‌المللی خواست که به کمک‌های خود به افغانستان ادامه دهند. در ادامه […]

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رئیس‌الوزرا با های کیونگ جون رئیس آسیا و اقیانوس آرام کمیشنری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان دیدار و گفت‌وگو کرد. معاون سیاسی رئیس‌الوزرا در این دیدار گفت که فقر و بیکاری میراث حکومت گذشته است. وی از سازمان‌های بین‌المللی خواست که به کمک‌های خود به افغانستان ادامه دهند.

در ادامه نگرانی‌ها از کاهش کمک‌های بشری به ‌کشور، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در دیدار با خانم های کیونگ جون رئیس آسیا و اقیانوس آرام کمیشنری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت که گرسنگی، فقر و بیکاری از حکومت گذشته برای این حکومت میراث مانده است. وی تأکید کرد که کنترل و از بین بردن فقر به زمان زیاد نیاز دارد. آقای عبدالکبیردر رابطع به اخراج مهاجران افغانستان گفته که کشورهای همسایه در حالی‌که افغانستان با حوادث دشوار طبیعی و چالش‌ها مواجه است، روند اخراج مهاجران را تشدید کرده‌اند. وی از سازمان‌های بین‌المللی خواست که به کمک‌های خود به افغانستان ادامه دهند.

با این حال، خانم جون در این دیدار خاطر نشان کرد که بازگشت‌کنندگان افغانستان از ایران و پاکستان با شرایط دشواری دست‌وپنجه نرم می‌کنند و باید برعلاوه کاریابی، درزمینه‌های سرپناه، صحت و معارف با آنان کمک اساسی صورت گیرد

در همین حال، شماری از آگاهان اقتصادی می‌گویند که کمک‌های اجراشده از سوی جهان برای طولانی مدت در افغانستان بسنده نبوده و فراهم سازی زمینه‌های کاری و تطبیق پروژه‌های اقتصادی می‌تواند در بهبود اقتصاد کشور کمک کند.

گفتنی‌است که در جریان سال جاری صدها هزار پناه‌جوی افغانستان از ایران و پاکستان اخراج شده‌اند و در حال حاضر بدون داشتن سرپناه و امکانات زند‌گی می‌کنند و این امر نیازمندی شهروندان کشور به کمک‌های بشری را بیشتر کرده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv