معاون رئیس‌الوزرا، در دیدار نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران برای افغانستان، گروه داعش را دشمن مشترک دو کشور دانسته و گفته که به باور او هدف این گروه، ناامنی منطقه و کشتن مردم بی‌گناه است. در ادامه رایزنی‌ها در مورد مبارزه و مهار تهدیدهای امنیتی، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران برای افغانستان، با مولوی […]

معاون رئیس‌الوزرا، در دیدار نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران برای افغانستان، گروه داعش را دشمن مشترک دو کشور دانسته و گفته که به باور او هدف این گروه، ناامنی منطقه و کشتن مردم بی‌گناه است.

در ادامه رایزنی‌ها در مورد مبارزه و مهار تهدیدهای امنیتی، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران برای افغانستان، با مولوی کبیر معاون سیاسی رئیس‌الوزرای حکومت سرپرست در مورد روابط دو جانبه و امنیت منطقه ‌گفت‌وگو کرده‌است. بر بنیاد خبرنامه‌ ارگ، دیدار دو جانب شام روز (یک‌شنبه، ۱۷ جدی) در کابل برگزار شد و در آن در مورد ‌مسائل تجاری و فراهم کردن سهولت‌های ترانزیتی نیز ‌گفت‌وگو صورت گرفته‌است. معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این دیدار، داعش را دشمن مشترک خوانده و گفته که هدف این گروه بی‌ثبات‌سازی منطقه و کشتن افراد بی‌گناه است.

درهمین حال، شماری از آگاهان نظامی می‌گویند که داعش تهدید مشترک کشورهای منطقه است.

این دو مقام ارشد کابل و تهران درحالی در مورد امنیت مشترک ‌گفت‌وگو کرده‌اند که اخیراً گروه داعش مسئولیت دو حمله جداگانه در کابل و کرمان ایران را به عهده گرفته‌است. این نیز قابل یادآوری‌ است که مقام‌های حکومت سرپرست بارها گفته‌اند که هسته‌های اصلی این گروه در افغانستان نابود شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv