پس از انفجارهای خونین اخیر در کشور، نگرانی‌ها از فعالیت‌های گروه داعش در کشور بالا گرفته است. اما حالا جنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش امریکا در نشست استماعیه سنای این کشور گفته است که با توجه به گزارش‌های استخباراتی به نظر می‌آید که داعش و گروه‌های تروریستی دیگر می‌خواهند که خود را دوباره […]

پس از انفجارهای خونین اخیر در کشور، نگرانی‌ها از فعالیت‌های گروه داعش در کشور بالا گرفته است.

اما حالا جنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش امریکا در نشست استماعیه سنای این کشور گفته است که با توجه به گزارش‌های استخباراتی به نظر می‌آید که داعش و گروه‌های تروریستی دیگر می‌خواهند که خود را دوباره در افغانستان منسجم کنند که تاکنون در این کار ناکام شده‌اند.

آقای میلی این را هم گفته که در حال حاضر این گروه در افغانستان تهدیدی برای امنیت امریکا نیست.

این جنرال امریکایی تاکید کرده که فعالیت‌های داعش را از نزدیک زیر نظر دارند و در صورت بروز تهدید، برنامه‌های روی دست خواهند گرفت.

این مقام نظامی بلندپایه امریکایی تاکید کرده که امریکا توانایی کافی برای زیرنظر گرفتن فعالیت گروه‌های تروریستی از طریق هوا را ندارد و باید آن را بهبود ببخشد.

این در حالی‌است که پیش از این امارت اسلامی گفته است که گروه داعش در افغانستان سرکوب شده و هیچ تهدیدی برای کشور نیست.

امریکا در حالی مهر تایید بر ناکامی داعش در افغانستان می‌زند که در هفته‌های اخیر، کابل و شماری از ولایت‌های کشور شاهد انفجارهای خونین بود و گروه داعش مسوولیت چندین حمله مرگ‌بار را بر عهده گرفت.