در ادامه انتقادها از چگونگی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، مایکل مکال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا باردیگر از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان انتقاد کرد. رئیس کمیته روابط خارجی کانگرس می‌گوید تحقیقات زیر نظر او درباره خروج امریکا از افغانستان، اداره جو بایدن را نگران کرده‌است. مایکل مکال گفته که قصد او […]

در ادامه انتقادها از چگونگی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، مایکل مکال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا باردیگر از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان انتقاد کرد.

رئیس کمیته روابط خارجی کانگرس می‌گوید تحقیقات زیر نظر او درباره خروج امریکا از افغانستان، اداره جو بایدن را نگران کرده‌است.

مایکل مکال گفته که قصد او از راه‌اندازی این تحقیق، این است که در پایان روز اطمینان حاصل شود که چنین اتفاقی دیگر رخ نخواهد داد. کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا ماه‌هاست که پرونده تحقیق درباره خروج امریکا از افغانستان را باز کرده‌است.

در این روند تاکنون چند مقام ارشد امریکایی سابق دخیل در برنامه خروج امریکا، در کانگرس شهادت داده‌اند. زلمی خلیل‌زاد، نماینده سابق امریکا برای افغانستان، مارک میلی، رئیس پیشین ستاد ارتش امریکا و کنت مکنزی، فرمانده سابق سنتکام شامل مقام‌هایی‌اند که به پرسش‌های نمایندگان مجلس در کمیته روابط خارجی پاسخ داده‌اند: «نمی‌خواهم آنچه در افغانستان اتفاق افتاد تکرار شود. تحقیقات در مورد روند خروج از افغانستان، در داخل دولت بایدن سبب ایجاد نگرانی شده‌است».

در همین حال، برایان مک‌کیون معاون سابق آنتونیو بلینکن وزیر امور خارجه امریکا از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان انتقاد کرد: «وقتی طالبان کابل را تسخیر کردند، ما هنوز در حال کار روی برنامه تخلیه کارکنان سفارت و شهروندان آسیب‌پذیر افغانستان بودیم. با زلمی خلیل‌زاد، نماینده پیشین امریکا برای صلح افغانستان تعامل چندانی نداشتیم».

این در حالی‌است که کمیته روابط خارجی مجلس امریکا تحقیقات گسترده را در مورد خروج آشفته از افغانستان آغاز کرده‌است. از سوی دیگر، شارون یانگ، سخنگوی کاخ سفید گفته که بازگرداندن نیروهای امریکایی به کشورشان، واشنگتن را برای مقابله با چالش‌های آینده و تهدیداتی کنونی مانند حمله روسیه به اوکراین در موقعیت قوی‌تری قرار داده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv