مایکل مک‌کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا می‌گوید که وزیر خارجه این کشور مانع ارسال اسناد خروج امریکا از افغانستان به کانگرس شده‌است. مایکل مک‌کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا در نامه‌ای گفته که با گذشت بیش از دو سال از خروج امریکا از افغانستان، هنوز وزارت امور خارجه این کشور […]

مایکل مک‌کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا می‌گوید که وزیر خارجه این کشور مانع ارسال اسناد خروج امریکا از افغانستان به کانگرس شده‌است.

مایکل مک‌کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا در نامه‌ای گفته که با گذشت بیش از دو سال از خروج امریکا از افغانستان، هنوز وزارت امور خارجه این کشور در زمینه ارائه اسناد با این کمیته همکاری لازم را نکرده‌است. مک‌کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایند‌گان امریکا در نامه‌ای نگاشته که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در بسیاری از درخواست‌های کانگرس برای دریافت اسناد در مورد خروج فاجعه‌بار از افغانستان ممانعت کرده‌است. مک‌کال افزوده‌است که اگر بلینکن یافته‌های تیم بررسی پس از اقدام را تا ۶ مارچ به کمیته‌اش ارائه نکند، او را به اتهام تحقیر کانگرس بازداشت خواهند کرد: «این وحشت‌ناک است که بیش از دو سال پس از عقب‌نشینی مرگ‌بار و پر هرج‌و‌مرج، این وزارت همچنان سیاست را به سیاست انتخاب می‌کند. وزارت امور خارجه با حسن‌نیت مذاکره نکرده و هم از احضاریه ماه جولای ۲۰۲۳ کمیته پیروی نکرده و هم تعهد شخصی ۱۱ آگست را برای همکاری با این تحقیقات انجام نداده‌است».

در همین حال، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند که امریکا برای تکمیل اهداف خود به افغانستان آمده و در این مدت، حضور امریکا هیچ سودی برای شهروندان کشور نداشته‌است.

این در حالی‌است که وزارت امور خارجه امریکا در ماه جولای گذشته گزارش ۸۷ صفحه‌ای را در مورد خروج این کشور از افغانستان که منجر به تسلط دوباره حکومت سرپرست بر کشور شد، منتشر کرده بود.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv