مایکل مک کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایند‌گان امریکا، از وزارت امور خارجه این کشور خواست که بررسی ۸۷ صفحه‌‌ای خروج آشفته دولت بایدن از افغانستان را از حالت طبقه‌‌بندی خارج و به‌گونه علنی منتشر کند. مایکل مک کال، در نامه‌‌ای از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، خواست تا ظرف ۶۰ روز نسخه […]

مایکل مک کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایند‌گان امریکا، از وزارت امور خارجه این کشور خواست که بررسی ۸۷ صفحه‌‌ای خروج آشفته دولت بایدن از افغانستان را از حالت طبقه‌‌بندی خارج و به‌گونه علنی منتشر کند.

مایکل مک کال، در نامه‌‌ای از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، خواست تا ظرف ۶۰ روز نسخه طبقه‌بندی نشده و کامل سند را منتشر کند. در همین‌حال، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند که خروج آشفته امریکا از افغانستان سبب وضعیت کنونی کشور شده‌است.

مقام‌‌های امریکا، همواره خروج نیروهای این کشور از افغانستان را فاجعه‌‌بار و ننگین خوانده و خواهان بررسی خروج عجولانه نیروهای امریکایی از افغانستان شده‌‌اند. در تازه‌ترین مورد، مایکل مک کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایند‌گان امریکا، از وزارت امور خارجه این کشور خواست که بررسی ۸۷ صفحه‌‌ای خروج آشفته دولت بایدن از افغانستان را از حالت طبقه‌بندی خارج و به‌گونه علنی منتشر کند. مایکل مک کال، در نامه‌ای از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، خواست تا ظرف ۶۰ روز نسخه طبقه‌بندی نشده و کامل سند را منتشر کند.

وی در این نامه نوشته است: ″با گذشت یکسال، این سند هنوز با مردم امریکا به اشتراک گذاشته نشده است. وزارت فقط در پاسخ به تهدید قریب ‌الوقوع کمیته برای احضاریه این سند را در اختیار کنگره قرار داد″.

به گفته او، کاخ‌ سفید زمانی که خلاصه بررسی‌هایش در مورد خروج از افغانستان را در ماه جاری منتشر کرد، یک نمای کلی دقیق از این گزارش را به مردم ارایه نکرده‌است.

پیش از این نیز رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا که درباره پرونده خروج فاجعه ‌بار نیروهای امریکایی از افغانستان تحقیق می‌‌کند، به جوبایدن، رییس‌‌جمهور این کشور، هشدار داده بود که در صورت پنهان کردن اسناد مربوط به این پرونده، احضار خواهد شد.

این در حالی‌است که دونالد ترمپ، رییس‌‌جمهور پیشین امریکا ‌بار دیگر از چگونگی خروج کشورش از افغانستان انتقاد کرده و گفته است که نحوه خروج از افغانستان شرمساری تاریخ  است.