نیروهای حمایت قاطع تایید کرد که یک بمب گذار انتحاری وارد پایگاه نظامی بگرام در ولایت پروان شده و کمربند مملو از مواد انفجاری خود را منفجر کرده است. پایگاه بگرام از مهمترین پایگاه های نظامی ناتو در افغانستان محسوب می شود. بیشتر عملیات های هوایی با طیاره های بی سرنشین از همین پایگاه صورت […]

نیروهای حمایت قاطع تایید کرد که یک بمب گذار انتحاری وارد پایگاه نظامی بگرام در ولایت پروان شده و کمربند مملو از مواد انفجاری خود را منفجر کرده است.

پایگاه بگرام از مهمترین پایگاه های نظامی ناتو در افغانستان محسوب می شود. بیشتر عملیات های هوایی با طیاره های بی سرنشین از همین پایگاه صورت می گیرد.

نیروهای حمایت قاطع به رهبری ناتو تایید کرده اند که یک بمب گذار انتحاری داخل این پایگاه شده و بعدا خود را منفجر کرده است. این نیروهای روز شنبه با نشر خبرنامه ای گفته اند که در این این انفجار چهار نفر کشته و چهارده تن دیگر زخمی شده اند. ناتو در باره هویت قربانیان چیزی نگفته اما تایید کرده است که این انفجار در محل تجمع کارگران افغان که برای ورود به پایگاه انتظار می کشند، رخ داده است.

صبح روز شنبه عبدالشکور قدوسی، ولسوال بگرام به رسانه ها گفته بود که انفجار برخاسته از اصابت راکت در محل انتظار کارگران پایگاه بگرام بوده است. گروه طالبان مسوولیت این حمله انتحاری را به عهده گرفته و اعلام کرده که به نیروهای آمریکایی در این حمله تلفات سنگین وارد شده است. جنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای حمایت قاطع در افغانستان با خانواده های قربانیان غم شریکی کرده است. در خبرنامه از قول آقای نیکلسون گفته شده است که زخمی ها برای تداوی به بخش مراقبت های ویژه منتقل شده اند.