در آستانه آغاز سال تعلیمی و تحصیلی جدید در افغانستان، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده باردیگر ازمقام‌های حکومت سرپرست خواسته است تا محدودیت‌ها در برابر زنان و دختران افغانستان را لغو کنند. در ادامه واکنش‌ها به محدودیت‌های حقوق بشری در افغانستان، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده می‌گوید که آغاز سال تعلیمی و تحصیلی […]

در آستانه آغاز سال تعلیمی و تحصیلی جدید در افغانستان، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده باردیگر ازمقام‌های حکومت سرپرست خواسته است تا محدودیت‌ها در برابر زنان و دختران افغانستان را لغو کنند.

در ادامه واکنش‌ها به محدودیت‌های حقوق بشری در افغانستان، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده می‌گوید که آغاز سال تعلیمی و تحصیلی جدید در افغانستان  برای دختران غم‌انگیزاست. سخنگوی وزارت خارجه امریکا تأکید کرد که واشنگتن از هر فرصتی برای اعمال فشار بر مقام‌های کنونی افغانستان برای بازگشت دختران به مکتب‌ها استفاده خواهد کرد. میلر از مقام‌های کنونی افغانستان خواسته‌است تا احکام تبعیض‌آمیز خود علیه زنان و دختران افغانستان را لغو کنند: «ما روشن کرده‌ایم که طالبان دختران را هرگز نباید از رفتن به مکاتب جلوگیری می‌کردند. پیش‌برد احترام به حقوق زنان و دختران افغان برای تلاش‌های ما در افغانستان حیاتی است. ما ازطالبان می‌خواهیم هرچه زودتر احکام تبعیض‌آمیز خود علیه زنان و دختران افغانستان را لغو کنند».

همچنان رزا اوتونبایوا، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته‌است که مقام‌های حکومت سرپرست باید حقوق کامل زنان، اقلیت‌های قومی و مذهبی را رعایت کنند. او افزود پیش‌شرط پذیرش حکومت سرپرست در جامعه جهانی در نظر گرفتن خواسته‌های مردم افغانستان است: «شرایط برای ادغام مجدد افغا‌نستان در جامعه‌ بین‌المللی، باید منعکس‌کننده‌ انتظارات مردم این کشور، به‌ویژه احترام کامل به حقوق زنان‌ و دختران، جوامع قومی و مذهبی و نیاز به فرصت‌های اقتصادی بیشتر باشد».

از جانبی، نماینده امریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز گفته است که هشتاد وپنج درصد شهروندان افغانستان می‌خواهند تا دختران و زنان این کشور باید دسترسی یکسان به تحصیل داشته باشند. او علاوه کرده است که واشنگتن با زنان افغان برای حضور کامل در جامعه کار می‌کند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv