وزارت امور خارجه امریکا نگرانی خود نسبت به وضعیت سلامت زندانیان امریکایی در افغانستان را بیان کرد. متیو میلر، سخنگوی این وزارت در یک نشست خبری گفت که با وجود اطمینان خاطر حکومت سرپرست، نسبت به سلامت شهروندان امریکایی که در افغانستان زندانی هستند، نگران است و تلاش‌ها برای آزادی آن‌ها ادامه دارد. سخنگوی وزارت […]

وزارت امور خارجه امریکا نگرانی خود نسبت به وضعیت سلامت زندانیان امریکایی در افغانستان را بیان کرد. متیو میلر، سخنگوی این وزارت در یک نشست خبری گفت که با وجود اطمینان خاطر حکومت سرپرست، نسبت به سلامت شهروندان امریکایی که در افغانستان زندانی هستند، نگران است و تلاش‌ها برای آزادی آن‌ها ادامه دارد.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا در یک نشست خبری گفته‌است که امریکا نگران وضعیت صحی زندانیان امریکایی در افغانستان است. آقای میلر اضافه کرده‌است که در تلاش اند شهروان امریکایی که در بند حکومت سرپرست افغانستان است را به زودترین وقت به خانه برگردانند. متیو میلر، اضافه کرد که با وجود اطمینان خاطر حکومت سرپرست، نسبت به سلامت شهروندان امریکایی که در افغانستان زندانی هستند، نگران است و تلاش‌ها برای آزادی آن‌ها ادامه دارد. میلر در این نشست خبری از پاسخ‌گویی در مورد پرواز هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز افغانستان خودداری کرد:«می‌خواهم در این مورد دو چیز را بگویم. اول این‌که ما با ‌وجود تمام اطمینان‌هایی که داده می‌شوند، نگران هستیم و دوم این‌که ما فعالانه جهت رهایی آنان از افغانستان کار می‌کنیم».

این در حالیست که ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست گفته‌است که تعداد شهروندان خارجی در توقف به‌سرمی‌برند. آقای مجاهد افزود که شهروندان خارجی نسبت به تخلفات قوانین افغانستان گرفتار شده‌اند.

نگرانی از بازداشت شهروندان خارجی در دو سال پسین موضوع تازه‌ای نیست، پیش از این نیز شماری از کشورها از جمله انگلستان از ورود شهروندانش به افغانستان هشدار داده بود. همچنان میلر پیشین از این گفته که بود که بازداشت شهروندان امریکا مانع تعامل با افغانستان خواهد شد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv