کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی از ایجاد سهولت برای زخمیان نیروهای امنیتی هنگام استخدام در ادارات غیر نظامی خبر داده است. رییس این اداره می گوید که تعداد از زخمیان نیروهای امنیتی که تحصیلات عالی دارند اگر علاقه ای کار در نهاد های غیر نظامی داشته باشند، هنگام آزمون رقابتی برای شان پنج […]

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی از ایجاد سهولت برای زخمیان نیروهای امنیتی هنگام استخدام در ادارات غیر نظامی خبر داده است. رییس این اداره می گوید که تعداد از زخمیان نیروهای امنیتی که تحصیلات عالی دارند اگر علاقه ای کار در نهاد های غیر نظامی داشته باشند، هنگام آزمون رقابتی برای شان پنج نمره امتیاز در نظر گرفته می شود.

رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی طی نشست خبری دستاوردهای سال گذشته این اداره را رسانه کرد. نادر نادری رییس این اداره می گوید که در سال گذشته خورشیدی با کمک ادارات دولتی سی هزار و چهارصد و نود و نه تن را در بست ‌های خالی خدمات ملکی استخدام کرده است. وی می افزاید که از این میان حدود هفت صد تن در بست‌های عالی‌ رتبه اول و دوم استخدام شده ‌اند.

رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی می گوید که این اداره برای آنعده از نیروهای امنیتی که در جریان نبردهای مسلحانه در کشور زخم برداشته ‌اند و تحصیلات عالی دارند و خواهان کار در بخش ملکی ‌اند، سهولت تازه‌ ای را ایجاد کرده است. به گفته رییس این اداره براساس فیصله جدید این کمیسیون، آنعده از زخمیان نیروهای امنیتی که در میدان‌ های جنگ زخم برداشته و در عین حال سند تحصیلی لیسانس داشته باشند و به کار در بخش خدمات ملکی علاقمندی نشان دهند، به آنان در آزمون رقابتی پنج نمره امتیاز در نظر گرفته می‌ شود. وی می افزاید که افزون بر پنج نمره امتیازی به زخمیان نیروهای امنیتی، تجربه سه ‌ساله این افراد در بخش نظامی نیز معادل یک سال تجربه کاری در بخش خدمات ملکی محاسبه خواهد شد.

رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی در مورد اعمال اصلاحات در بخش خدمات عامه می گوید که شیوه استخدام در ادارات دولتی رقابتی و شهروند ‌محور شده است. به گفته وی در گذشته استخدام افراد در بست ‌های رتبه اول و دوم دست کم هژده ماه وقت را در بر می‌گرفت و با اصلاحاتی که انجام شد، در حال حاضر حداکثر چهل و پنج روز از زمان اعلام بست تا صدور حکم ریاست‌جمهوری زمان در بر می‌گیرد.