ایتلاف بزرگ نامزدان معترض دور هفدهم مجلس نمایندگان عقب نشینی کمیسیون شکایات انتخاباتی را مبنی بر بازنگری در باره ابطال آرای مجلس نمایندگان حوزه کابل پرسش برانگیر می دانند. آنان می گویند که مداخله حکومت در کار کمیسیون های انتخاباتی نشان داد که کمیسیون های انتخاباتی مستقل نیستند و به فرمایش حکومت کار می کنند. […]

ایتلاف بزرگ نامزدان معترض دور هفدهم مجلس نمایندگان عقب نشینی کمیسیون شکایات انتخاباتی را مبنی بر بازنگری در باره ابطال آرای مجلس نمایندگان حوزه کابل پرسش برانگیر می دانند. آنان می گویند که مداخله حکومت در کار کمیسیون های انتخاباتی نشان داد که کمیسیون های انتخاباتی مستقل نیستند و به فرمایش حکومت کار می کنند.

پس از ایجاد مشکل میان کمیسیون های انتخاباتی بر سر باطل اعلام شدن آرای انتخابات مجلس نمایندگان حوزه کابل، این مشکل با پا درمیانی معاون دوم ریاست جمهوری و حضور داشت شماری از مسوولان نهادهای دولتی، حل شد. براساس این توافق نامه، کمیسیون شکایات انتخاباتی در تصمیم خود از بهر باطل اعلام کردن آرای انتخابات مجلس نمایندگان حوزه کابل باز نگری می کند. شماری از اعضای ایتلاف بزرگ نامزدان دوره هفدهم مجلس نمایندگان عقب نشینی کمیسیون شکایات انتخاباتی را مبنی بر بازنگری در باره ابطال آرای انتخابات مجلس نمایندگان حوزه کابل پرسش برانگیر می دانند. نثار الدین بریالی یکی از نامزدان معترض می گوید که مداخله حکومت در کار کمیسیون های انتخاباتی نشان داد که کمیسیون های انتخاباتی مستقل نیستند و به فرمایش حکومت کار می کنند. آقای بریالی از کمیسیون شکایات انتخاباتی می خواهد که در کنار ایستادگی برای باطل کردن آرای انتخابات مجلس نمایندگان حوزه کابل، آرای دیگر ولایت های کشور که عین مشکل را دارد، نیز باطل اعلام کند. ایتلاف برزگ نامزدان دوره هفدهم مجلس نمایندگان هشدار می دهد در صورت که به خواست شان رسیدگی نشود، دست به اعتراضات گسترده خواهند زد.

در حالی ایتلاف بزرگ نامزدان دوره هفدهم مجلس نمایندگان از از عقب نشینی کمیسیون شکایات انتخاباتی در باره ابطال ارای انتخابات مجلس نمایندگان حوزه کابل نگرانی می کند که روز گذشته رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی پذیرفت که فشارهای سیاسی سبب شده است که این کمیسیون از خواست هایش عقب نشینی کند.