کمیسیون شکایاتی انتخاباتی می گوید نامزدانی که به بهانه های مختلف به کمپاین های قبل از وقت دست زده اند، جریمه نقدی خواهند شد. ظاهرا دیده می شود که عده ای از نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان به بهانه های مخلتف عکس های شان را در سطح شهر کابل آویخته اند. نامزدان حوزه کابل با خجسته […]

کمیسیون شکایاتی انتخاباتی می گوید نامزدانی که به بهانه های مختلف به کمپاین های قبل از وقت دست زده اند، جریمه نقدی خواهند شد.

ظاهرا دیده می شود که عده ای از نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان به بهانه های مخلتف عکس های شان را در سطح شهر کابل آویخته اند. نامزدان حوزه کابل با خجسته گفتن روز عید و یا تبریک گفتن جشن استرداد استقلال کشور به گونه ای به کمپاین انتخاباتی قبل از وقت روی آورده اند. علی رضا روحانی، سخنگوی کمیسیون شکایاتی انتخاباتی می گوید نامزدانی که به بهانه های مختلف به کمپاین های قبل از وقت دست زده اند جریمه نقدی خواهند شد. سخنگوی این کمیسیون تاکید می کند که برای نامزدان که قبل از وقت به کمپاین های انتخاباتی روی می اورند مطابق قانون انتخابات بین پنجاه الی یکصد هزار افغانی جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.

در کنار این کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام کرد که دفاتر این کمیسیون در مرکز و ولایات اماده پذیریش شکایات انتخاباتی درقسمت کمپاین های قبل از وقت نامزدان می باشد.

با این همه کمیسیون شکایات انتخاباتی تاکید می کند که قانون انتخابات به کمیسیون شکایات انتخاباتی در قسمت رسیدگی به تخلف های انتخاباتی نامزدان صلاحیت بیشتری داده است و کمیسیون می تواند بدون ثبت شکایات به تخلف و تخطی های انتخاباتی نامزدان انتخابات رسیده گی کند.