کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ بیست و سوم ماه روان خورشیدی اعلام خواهد شد. کمیسیون مستقل انتخابات پس یک هفته سرانجام زمان اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد. حواعلم نورستانی، رییس این کمیسیون می گوید که بر اساس فیصله تازه کمیسیون مستقل انتخابات، نتیجه‌ […]

کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ بیست و سوم ماه روان خورشیدی اعلام خواهد شد.

کمیسیون مستقل انتخابات پس یک هفته سرانجام زمان اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد. حواعلم نورستانی، رییس این کمیسیون می گوید که بر اساس فیصله تازه کمیسیون مستقل انتخابات، نتیجه‌ ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری در بیست ‌و سوم عقرب اعلام خواهد شد. براساس تقویم انتخاباتی قرار بود نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ بیست و هفتم ماه میزان اعلام شود. رییس کمیسیون انتخابات به دلیل تاخیر در این روند بار دیگر از شهروندان کشور معذرت خواست و تاکید کرد که این کار به هدف شفافیت در روند انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته است.

حواعلم نورستانی هم‌‌چنان گفت که شرکت “درمالوگ” قرار است تا روز سه‌ شنبه هفته روان، نتیجه تصفیه آرا در سرور مرکزی را به کمیسیون مستقل انتخابات بسپارد. شرکت درمالوگ تهیه ‌کننده دستگاه ‌های بایومتریک انتخابات ریاست جمهوری است و نیز مدیریت سرور مرکزی در اختیار این شرکت است.

به گفته خانم نورستانی، قرار است که پس از تصفیه آرا، بازشماری برخی از محلات و مراکز رای ‌دهی در ولایت ‌ها نیز آغاز شود که زمان طولانی را در بر خواهد گرفت.

در همین حال مولانامحمد عبدالله، عضو کمیسیون مستقل انتخابات می ‌گوید که تلاش می‌ شود تا نتایج ابتدایی، پیش از زمان تعیین شده اعلام شود. به گفته این عضو کمیسیون مستقل انتخابات، تاخیر در اعلام سطح اشتراک‌ کنندگان به دلیل تهدیدات امنیتی، مشکل انترنت و قصد حمله سایبری به معلومات دیجیتلی این کمیسیون، شکسته ‌‌شدن قفل مرکز معلومات و کندکاری شرکت درمالوگ را از عوامل عمده تاخیر در اعلام نتایج انتخابات بوده است.