نخستین جلسه ای تحت عنوان ” ارزیابی نقش سازمان ملل در افغانستان” امروز در وزارت امور خارجه کشور دایر شد.در یک اعلامیه مشترک وزارت خارجه و سازمان ملل آمده است در این جلسه روی نقش سازمان ملل در افغانستان صحبت شده است و نقش نمایندگان سیاسی این سازمان در افغانستان موثر ارزیابی شده است. در […]

نخستین جلسه ای تحت عنوان ” ارزیابی نقش سازمان ملل در افغانستان” امروز در وزارت امور خارجه کشور دایر شد.در یک اعلامیه مشترک وزارت خارجه و سازمان ملل آمده است در این جلسه روی نقش سازمان ملل در افغانستان صحبت شده است و نقش نمایندگان سیاسی این سازمان در افغانستان موثر ارزیابی شده است. در اعلامیه به نقل از صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور آمده است: افغانستان باید اطمینان حاصل کند که ماموریت یوناما در همسویی با اهداف دهه انتقال باقی می ماند و با درنظر داشت این امر افغانستان می خواهد فعالیت های ملل متحد طبق روش “ملل متحد یکدست” صورت گیرد تا هماهنگی و دستاورد های بیشتری داشته باشد.

در همین حال نیکولاس هایسم فرستاده ویژه سازمان ملل برای افغانستان در این جلسه گفته است که ملل متحد بنابر درخواست دبیر کل این سازمان از راه اندازی این ارزیابی استقبال می کند. آقای هایسم اطمینان داده است که سازمان ملل بیش از پنجاه سال به این سو در افغانستان حضور دارد و به بهبود زندگی شهروندان افغانستان متعهد است.