نخستین نشست ملی کوپراتیف های زراعتی در کابل برگزار شد. مسوولان وزارت زراعت می گویند که این نشست به هدف شناسایی مشکلات فرا راه کوپراتیف ها در کشور برگزار شده است. وزارت زراعت و مالداری روز (دوشنبه ۱۵سنبله/شهریور) برای نخستین بار، نشست ملی کوپراتیف‌های زراعتی را در کابل برگزار کرده است. تشخیص چالش های که […]

نخستین نشست ملی کوپراتیف های زراعتی در کابل برگزار شد. مسوولان وزارت زراعت می گویند که این نشست به هدف شناسایی مشکلات فرا راه کوپراتیف ها در کشور برگزار شده است.

وزارت زراعت و مالداری روز (دوشنبه ۱۵سنبله/شهریور) برای نخستین بار، نشست ملی کوپراتیف‌های زراعتی را در کابل برگزار کرده است. تشخیص چالش های که سد راه کوپراتیف ها در کشور قرار دارد از اهداف اصلی این نشست گفته شده است. میر امان الدین حیدری ‌معین تخنیکی و مسلکی وزارت زراعت، برگزار این نشست را فرصت خوب برای ارایه دیدگاه های سالم متخصصین بخش زراعتی به دهاقین و اعضای کوپراتیف ها عنوان می کند. آقای حیدری می گوید که شناسایی مشکلات، دریافت راهکار ها، حمایت از کوپراتیف های زراعتی و ایجاد کوپراتیف های جدید با روش های متفاوت، از اهداف اصلی این نشست است. وی، کوپراتیف ها را به مثابه یک اهرم مناسب برای توسعه ای اقتصادی کشور می داند و می گوید که ایجاد کوپراتیف ها در بهبود شرایط کار، ارتقا سطح تولید، بهبود اوضاع اجتماعی، ‌اقتصادی و فقرزدایی موثر خواهد بود.

مسوولان وزارت زراعت و مالداری می گویند که در حال حاضر سه هزار کوپراتیف زراعتی در این وزارت ثبت و راجستر شده است که از این میان یکهزار و هشت صد کوپراتیف در بخش های مختلف سکتور زراعت و مالداری در کشور فعالیت دارد.