درپی حملات افراد وابسته به گروه طالبان بر پاسگاه های نظامیان کشور در ولایت های بادغیس و تخار نزده تن از نظامیان کشور شهید شدند. مسوولان امنیتی می گویند که یازده سرباز ارتش و هشت پلیس محلی در ولایت های بادغیس و تخار در حمله های طالبان شهید شدند. جمشید شهابی، سخنگوی والی بادغیس می […]

درپی حملات افراد وابسته به گروه طالبان بر پاسگاه های نظامیان کشور در ولایت های بادغیس و تخار نزده تن از نظامیان کشور شهید شدند.

مسوولان امنیتی می گویند که یازده سرباز ارتش و هشت پلیس محلی در ولایت های بادغیس و تخار در حمله های طالبان شهید شدند. جمشید شهابی، سخنگوی والی بادغیس می گوید که دیشب ده‌ها جنگجوی طالبان بر یک پاسگاه امنیتی در منطقه “پسته لیق” در مرکز ولسوالی آبکمری حمله کردند. به گفته وی، در این درگیری ابتدا سه تن از سربازان ارتش ملی که در پاسگاه حضور داشتند، شهید شدند و هنگامی که نیروهای کمکی به سوی این پاسگاه می‌شتافتند، با کمین گروه طالبان مواجه شده و هشت سرباز دیگر ارتش ملی نیز شهید شدند.

به گفته وی ده فرد وابسته به گروه طالبان نیز در این درگیری کشته و چهارده تن دیگر آنان زخم برداشته اند.

درهمین حال، عبدالعزیز بیگ، رییس شورای ولایتی بادغیس از افزایش ناامنی‌ها در این ولایت نگرانی می کند و مدعی است که سهل‌انگاری و ناهماهنگی میان نیروهای امنیتی منجر به تلفات سربازان ارتش شده است.

وی می گوید تا زمانی که اصل شایسته‌ سالاری در گماشتن مسوولان امنیتی رعایت نشود، وضعیت امنیتی بهبود نخواهد یافت.

ولسوالی آبکمری، در بیست کیلومتری شهر قلعه نو مرکز ولایت بادغیس موقعیت دارد و یکی از ولسوالی‌های تقریبا امن این ولایت است.

از سویی هم، خلیل اسیر سخنگوی پلیس تخار می گوید که نیمه‌ شب گذشته، هشت تن از سربازان پلیس محلی در روستای قنداری قشلاق ولسوالی خواجه غار توسط طالبان شهید شده اند. به گفته وی، طالبان اجساد این سربازان را آتش زده اند. سخنگوی پلیس تخار، می‌افزاید که طالبان یکی از سربازان پلیس محلی را با خود برده اند که گفته می‌شود این شخص فرد ارتباطی طالبان بوده است. ولسوالی خواجه غار از ولسوالی‌های مرزی ولایت تخار است که در سال‌های اخیر وضعیت امنیتی آن وخیم شده است و طالبان در بخش‌های از این ولسوالی حاکمیت دارند.