وزارت امور خارجه کشور نشست دو روزه شبیه سازی سازمان ملل متحد را به هدف آگاهی از نحوه کارکرد این سازمان به جوانان کشور برگزار کرده است. سازمان ملل متحد یکی از نهادهای بین المللی است که در راستای حل و جلوگیری از منازعات کشورها کار می کند. وزارت امور خارجه کشور نشست دو روزه […]

وزارت امور خارجه کشور نشست دو روزه شبیه سازی سازمان ملل متحد را به هدف آگاهی از نحوه کارکرد این سازمان به جوانان کشور برگزار کرده است.

سازمان ملل متحد یکی از نهادهای بین المللی است که در راستای حل و جلوگیری از منازعات کشورها کار می کند. وزارت امور خارجه کشور نشست دو روزه شبیه سازی این سازمان را به هدف آگاهی از نحوه کارکرد آن به جوانان کشور برگزار کرده است.

نشست شبیه سازی سازمان ملل متحد برنامه است که برای معرفی مجمع عمومی این سازمان، شورای امنیت و دیگر ارگانهای این سازمان و کارکرد آن به جوانان کشور راه اندازی شده است.

شماری از جوانان که این برنامه را مدیریت می کنند می گویند که برگزاری نشست های شبیه سازی سازمان ملل متحد، زمینه برای ارایه طرح و دیدگاه های جوانان کشور در راستای حل منازعات بین المللی را فراهم می کند. جوانان همچنان از حکومت می خواهند که نقش آنان در روند گفتگوهای صلح را در نظر بگیرد.

برگزار کنندگان نشست شبیه سازی سازمان ملل متحد می گویند که پس از جمع بندی بحث ها در رابطه به چالش ها و راه های بیرون رفت از این چالش ها، اعضای این سازمان قطعنامه ای را به نهادهای خارجی صادر خواهند کرد.