نشست مقدماتی بروکسل در مورد افغانستان امروز در پایتخت بلجیم آغاز شده است. فدریکا موگرینی مسوول پالیسی سیاست خارجی اتحادیه اروپا این نشست را افتتاح و سپس رییس جمهور افغانستان در آن سخنرانی کرد. در نشست بروکسل نماینده های هفتادکشور و بیست سازمان بین المللی شرکت دارند. نشست دو روزه در مورد ادامه کمک های […]

نشست مقدماتی بروکسل در مورد افغانستان امروز در پایتخت بلجیم آغاز شده است. فدریکا موگرینی مسوول پالیسی سیاست خارجی اتحادیه اروپا این نشست را افتتاح و سپس رییس جمهور افغانستان در آن سخنرانی کرد. در نشست بروکسل نماینده های هفتادکشور و بیست سازمان بین المللی شرکت دارند.

نشست دو روزه در مورد ادامه کمک های جهانی به افغانستان روز (سه شنبه ۱۳میزان/مهر) در بروکسل پایتخت بلجیم آغاز شده است. مقام های آمریکایی و اروپایی گفته اند که در نشست دو روزه بروکسل کمک های مالی سالانه با افغانستان تعهد خواهد شد.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور در نشست مقدماتی سخنرانی کرد و نشست اصلی فردا چهارشنبه با حضور نماینده های هفتاد کشور کمک کننده و بیست سازمان بین المللی برگزار می شود. در این نشست آقای غنی دستآوردهای حکومت افغانستان در بخش‌های اصلاحات، حکومتداری ‌خوب، حقوق زنان، سرمایه ‌گذاری سکتور خصوصی، توسعه ای اقتصادی و موارد دیگر را بیان خواهد کرد.

درهمین حال، فدریکا موگرینی گفته است که، نشست بروکسل نه تنها برای همکاری مالی برای افغانستان مهم است، بلکه برای ادامه حمایت سیاسی کشور نیز اهمیت دارد. به گفته موگرینی، اتحادیه اروپا صلح و ثبات در افغانستان را به نفع خود می‌ داند و نشست بروکسل برای ابراز این تعهد، یک فرصت خیلی مناسب است.