نظامیان کشور زمانی که در برابر تروریستان می رزمند، روز و شب دشواری را سپری می کنند. همکارم مصطفی محمدی که در ولایت بغلان شماری از سربازان ارتش را در یک عملیات شبانه همراه کرده است، می گوید که نظامیان برعلاوه جنگیدن به هدف سرکوب تروریستان، برخی اوقات برای مردم محل خدمات صحی نیز عرضه […]

نظامیان کشور زمانی که در برابر تروریستان می رزمند، روز و شب دشواری را سپری می کنند. همکارم مصطفی محمدی که در ولایت بغلان شماری از سربازان ارتش را در یک عملیات شبانه همراه کرده است، می گوید که نظامیان برعلاوه جنگیدن به هدف سرکوب تروریستان، برخی اوقات برای مردم محل خدمات صحی نیز عرضه می کنند.

در روستای شاهی خیل ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان؛ جایی که شماری از سربازان ارتش ملی در شدید ترین حالت جنگی قرار دارند. این سربازان پس از ادای نماز عصر و تبدیل شدن روز به شب آماده می شوند و سنگر های خود را مستحکم تر و نور چراغ را خیره تر می کنند تا تروریستان موقعیت آنان را نیابند. درحالی که مسوولان و فرماندهان آنان در بهترین مکان های امن با خوردن لذیذ ترین غذا شب شان را به سر می برند. اما سربازان کشور باغذا های معمولی شب تاریک را صبح می کنند.

عبدالروف سمنگانی که برای خدمت در صف ارتش ملی در ولایت بغلان فعالیت می کند، می گوید که به زودی طالبان را از ولسوالی بغلان مرکزی بیرون خواهند کرد.

نصیب الله سرباز کوماندو می گوید که آنان از تجهیزات کامل برخوردار استند و آمادگی هرگونه جان فشانی برای سرکوب هراس افگنان را دارند.

پس ازسیاهی شب و پدید آمدن سپیدی بامداد سربازان حالت دیگری به خود می گیرند و مسوولان صحی آنان به غم خواری مردم می پردازند و کودکان را معاینه می کنند.

سربازانی که در بغلان مرکزی این ولایت عملیات شبانه را انجام می دهند می گویند که گروه طالبان را محاصرکرده اند و به زدوی این ولسوالی را از وجود آنان پاک سازی خواهند کرد.