شماری از نهادهای مدنی از آغاز کار کمیته گزینش استقبال می کنند. هفته گذشته کمیته گزینش اعضای جدید کمیسیون های انتخابات نشست تعارفی خود را برگزار کرده بود. اعضای نهادهای مدنی از حکومت می خواهند که در کار اعضای کمیته گزینش مداخله نه کنند. رییسان هردو اتاق شورای ملی، رییس دادگاه عالی، نماینده اداره مستقل […]

شماری از نهادهای مدنی از آغاز کار کمیته گزینش استقبال می کنند. هفته گذشته کمیته گزینش اعضای جدید کمیسیون های انتخابات نشست تعارفی خود را برگزار کرده بود. اعضای نهادهای مدنی از حکومت می خواهند که در کار اعضای کمیته گزینش مداخله نه کنند.

رییسان هردو اتاق شورای ملی، رییس دادگاه عالی، نماینده اداره مستقل ارگان های محل، دو تن از اعضای نهادهای مدنی و یک تن به نمایندگی از خبر نگاران، اعضای کمیته گزینش اعضای کمیسیون های انتخاباتی استند که هفته گذشته نخستین نشست تعارفی خود را برگزار کردند. اعضای کمیته گزینش در نشست های بعدی مسوولیت دارند که شماری از افراد را به ریاست جمهوری معرفی کنند تا به صفت کمیشنرهای کمیسیون های انتخاباتی تعیین شوند. شماری از نهادهای مدنی از آغاز کار کمیته گزینش استقبال می کنند و آنرا یک گام مثبت برای اصلاح نظام انتخاباتی کشور می دانند.

خلیل روفی عضو یک نهاد مدنی می گوید که حکومت نباید در کار اعضای کمیته گزینش کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی مداخله کند.

هنوز روشن نیست که انتخابات مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی ها چه وقت برگزار می شود. هر چند پارسال ریاست جمهوری گفته بود که انتخابات مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی ها را در میانه خزان و زمستان سال ۱۳۹۵ خورشیدی برگزار می کند، اما تاکنون این مساله اتفاق نیفتاده است.