نهادهای مدنی نتایج نظارت شانرا از روند برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان را با رسانه ها شریک کرد. اعضای این نهادها می گویند که نبود هماهنگی و ضعف مدیریت در کمیسیون انتخابات، نبود فهرست رای دهندگان، کار نکردن دستگاه های بایومتریک و تخطی کمیسیون انتخابات از قانون در تمدید زمان انتخابات از مشکل های عمده در […]

نهادهای مدنی نتایج نظارت شانرا از روند برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان را با رسانه ها شریک کرد. اعضای این نهادها می گویند که نبود هماهنگی و ضعف مدیریت در کمیسیون انتخابات، نبود فهرست رای دهندگان، کار نکردن دستگاه های بایومتریک و تخطی کمیسیون انتخابات از قانون در تمدید زمان انتخابات از مشکل های عمده در روند برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان بود.

مسوولان شماری از نهادهای مدنی و نهاد ناظر بر روند انتخابات طی نشست خبری در کابل نتایج نظارت ناظران شانرا از روند برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان همگانی کردند.

نعیم اصغری، رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان می گوید که نبود فهرست رای دهندگان، کار نکردن شماری از دستگاه های بایومتریک، ضعف مدیریتی کمیسیون انتخابات، مداخله پلیس در روند انتخابات، تهدید ناظران و کارمندان کمیسیون از سوی پلیس، تخطی کمیسیون انتخابات از قانون از مشکل های عمده برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان بوده است.

کمیسیون انتخابات به تازگی اعلام کرده که انتخابات ریاست جمهوری را در ماه حمل سال آینده برگزار می کند. بر اساس این اعلام، بیست و چهارم قوس روز ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری تعیین شده است. رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان می گوید که به دلیل ضعف مدیریتی مسوولان کمیسیون انتخابات به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه حمل سال آینده باور ندارند.

نهادهای مدنی تقویم مشخص شده انتخابات ریاست جمهوری از سوی کمسسیون انتخابات را ناقص می دانند و از کمیسیون انتخابات می خواهند که در تقویم انتخابات ریاست جمهوری بازنگری کند.