نهاد های مدنی با تاکید بر نقش احزاب در قانون انتخابات، از کمیسیون انتخابات می خواهند که، برای برگزاری انتخابات های پیشرو با نمایندگان احزاب سیاسی و فعالان مدنی مشورت کند. با گذشت هر روز به برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی نزدیک تر می شویم. هنوز معلم نیست که انتخابات مجلس نمایندگان و […]

نهاد های مدنی با تاکید بر نقش احزاب در قانون انتخابات، از کمیسیون انتخابات می خواهند که، برای برگزاری انتخابات های پیشرو با نمایندگان احزاب سیاسی و فعالان مدنی مشورت کند.

با گذشت هر روز به برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی نزدیک تر می شویم. هنوز معلم نیست که انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی تحت چی شرایطی برگزار می شود. نهاد های مدنی از کمیسیون انتخابات می خواهند که برای برگزاری انتخابات های پیشرو با نمایندگان احزاب سیاسی و فعالان مدنی مشورت کنند.

در قانون فعلی انتخابات برای احزاب سیاسی سهم در نظر گرفته نشده است. مجیب خلوتگر فعال مدنی سهم دادن در انتخابات به احزاب سیاسی را حق قانونی احزاب می داند و می گوید که به دلیل پررنگ شدن اشتراک مردم در انتخابات های آینده، باید قانون انتخابات تعدیل شود و به احزاب سیاسی سهم بیشتر در نظر گفته شود.

در حالی نهادهای مدنی سهم دادن به احزاب سیاسی را در قانون انتخابات حق قانونی احزاب می دانند که چندی پیش در کنار جمعیت اسلامی افغانستان هفت حزب و جریان سیاسی دیگر طی اعلامیه ای از حکومت خواستند که باید در قانون انتخابات سهم احزاب سیاسی را مشخص کند.