نهادهای ناظر بر روند انتخابات از مداخلات سیاسی در کار چگونگی اصلاحات انتخاباتی نگرانی می کنند. آنان، می گویند که ادامه مداخله سیاسی در روند اصلاح نظام انتخاباتی، انتخابات آینده کشور را به بحران خواهد برد. آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور یکی از تعهدات اساسی رهبران حکومت وحدت ملی بود. اما نزدیک به سه […]

نهادهای ناظر بر روند انتخابات از مداخلات سیاسی در کار چگونگی اصلاحات انتخاباتی نگرانی می کنند. آنان، می گویند که ادامه مداخله سیاسی در روند اصلاح نظام انتخاباتی، انتخابات آینده کشور را به بحران خواهد برد.

آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور یکی از تعهدات اساسی رهبران حکومت وحدت ملی بود. اما نزدیک به سه سال از عمر حکومت وحدت ملی می گذرد و تاکنون این وعده ها عملی نشده است. نهادهای ناظر بر روند انتخابات می گویند که ادامه مداخله سیاسی در روند اصلاحات نظام انتخاباتی کشور سبب شده است تا نظام انتخاباتی درست اصلاح نشود.  یوسف رشید رییس اجرایی بنیاد انتخابات شفاف و عادلانه افغانستان یا «فیفا» می گوید که نباید حکومت در روند اصلاح نظام انتخاباتی کشور مداخله کند. آقای رشید هشدار می دهد که هرگونه مداخله سیاسی در روند اصلاح نظام انتخاباتی، انتخابات آینده کشور را به بحران خواهد برد.

این سخنان در حالی مطرح می شود که هم اکنون بیش از بیست میلیون کارت رای دهی در کشور وجود دارد. ریاست اجرایی پیش از این گفته است که به کارگیری کارت های پیشین انتخابات، زمنیه را برای تقلب بیشتر هموار خواهد کرد.