موسسه بین المللی حمایت ازکودکان در افغانستان، از بی توجهی حکومت در راستای بهبود وضعیت زندگی کودکان در کشور انتقاد می کند. مسوولان این موسسه، با نگرانی از حضور کودکان در خیابان ها و استخدام آنان به انجام حملات انتحاری از سوی گروه های تروریستی، از حکومت می خواهند که به وضعیت کودکان رسیدگی کند. […]

موسسه بین المللی حمایت ازکودکان در افغانستان، از بی توجهی حکومت در راستای بهبود وضعیت زندگی کودکان در کشور انتقاد می کند. مسوولان این موسسه، با نگرانی از حضور کودکان در خیابان ها و استخدام آنان به انجام حملات انتحاری از سوی گروه های تروریستی، از حکومت می خواهند که به وضعیت کودکان رسیدگی کند.

موسسه بین المللی حمایت از کودکان در افغانستان، از آغاز کمپاین برای بهبود وضعیت زندگی کودکان در کشور خبر می دهد. فرهاد دریا سفیر جهانی حمایت از کودکان می گوید که این کمپاین در ولایت های کابل، بلخ و کندهار راه اندازی خواهد شد. آقای دریا از بی توجهی حکومت نیز در راستای بهبود وضعیت زندگی کودکان در کشور انتقاد می کند.

در همین حال واصل نور مهمند معاون وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین با نگرانی از استخدام غیر قانونی کودکان به کارهای شاقه می گوید که در حال حاضر حدود سه میلیون کودک در کشور در معرض خطر قرار دارند. این درحالیست که به گفته مسوولان وزارت معارف هم اکنون نه میلیون کودک به آموزش و پرورش در کشور دسترسی دارند.