نه سرباز ارتش ملی که مسوولیت تامین امنیت یک مرکز ثبت نام رای دهندگان را در ولایت بادغیس داشتند، به شهادت رسیدند. مسوولان امنیتی بادغیس تأیید کرده اند که به دنبال حمله گروهی افراد وابسته به گروه طالبان بر چندین نقطه این ولایت، پانزده سرباز اردو، پلیس ملی و خیزش مردمی شهید و چهار سرباز […]

نه سرباز ارتش ملی که مسوولیت تامین امنیت یک مرکز ثبت نام رای دهندگان را در ولایت بادغیس داشتند، به شهادت رسیدند.

مسوولان امنیتی بادغیس تأیید کرده اند که به دنبال حمله گروهی افراد وابسته به گروه طالبان بر چندین نقطه این ولایت، پانزده سرباز اردو، پلیس ملی و خیزش مردمی شهید و چهار سرباز دیگر زخمی شده اند.

غلام سرور حیدری، آمر امنیت فرماندهی پلیس بادغیس گفته است که طالبان مسلح بر یک مرکز ثبت نام رأی ‌دهندگان در پنج کیلومتری شهر قلعه نو مرکز این ولایت، حمله کرده اند که در این رویداد نُه سرباز اردوی ملی شهید و دو تن دیگر زخمی شده اند.

به گفته وی، همچنان یکشنبه طالبان با حمله گسترده بر منطقه “لنگر” در ولسوالی قادس این ولایت، کنترل این منطقه را به دست گرفته و یک پلیس ملی، یک پلیس محلی و یک تن از نیروهای خیزش مردمی را به شهادت رسانده اند. آقای حیدری، افزوده که افراد طالبان با حمله بر یک پاسگاه سربازان پلیس ملی در مربوطات ولسوالی قادس سه سرباز پلیس ملی را شهید و چهار تن دیگر آنان را زخمی کرده اند.

همچنان آمر امنیت فرماندهی پلیس بادغیس، گفته است که برای تامین امنیت بیشتر این مناطق، نیروهای تازه نفس به این ساحات اعزام شده است.

با این حال، عبدالعزیز بیگ، رییس شورای ولایتی بادغیس، گفته است که به دلیل ضعف مدیریتی مقام‌ های محلی، ناامنی در نقاط مختلف این ولایت افزایش یافته است. آقای بیگ، افزوده که از پنج ماه به این سو این ولایت را سرپرست اداره می کند و این کار سبب بی نظمی در امور ولایت بادغیس شده است.