وزیر مبارزه با مواد مخدر می گوید که کشور های منطقه و جامعه جهانی باید در راستای مبارزه با مواد مخدر در افغانستان همکاری صادقانه کنند. سلامت عظیمی وزیر مبارزه علیه مواد مخدر می گوید که این وزارت در سال گذشته خورشیدی از مجموع فعالیت های برنامه ریزی شده ۹۰ در صد آن را تطبیق […]

وزیر مبارزه با مواد مخدر می گوید که کشور های منطقه و جامعه جهانی باید در راستای مبارزه با مواد مخدر در افغانستان همکاری صادقانه کنند. سلامت عظیمی وزیر مبارزه علیه مواد مخدر می گوید که این وزارت در سال گذشته خورشیدی از مجموع فعالیت های برنامه ریزی شده ۹۰ در صد آن را تطبیق کرده است. بانو عظیمی می افزاید که در راستای مهار کشت، قاچاق، و استفاده از مواد مخدر که اهداف اصلی این وزارت است تلاش های جدی کرده است. وزیر مبارزه علیه مواد مخدر از کشور های منطقه و جامعه جهانی می خواهد که در راستای مبارزه علیه مواد مخدر با افغانستان همکاری جدی کنند.

به گفته بانو عظیمی، در سال گذشته خورشیدی با همکاری ارگان های امنیتی بیشتر از ۵۶ تن مواد مخدر کشف و ضبط شده است. وزیر مبارزه علیه مواد مخدر می افزاید که در سال ۱۳۹۴ نوزده درصد در کشت و ۴۸ درصد در تولید مواد مخدر کاهش آمده است. این وزیر حکومت تاکید می کند که در سال پار ۳۷۴۰ هکتار زمین عاری از کشت کوکنار شده است.

به گفته مقام های وزارت مبارزه علیه مواد مخدر، افغانستان در مقایسه با کشور های منطقه در راستای مبارزه با مواد مخدر جدی عمل می کند.