کمیسیون مستقل انتخابات از احتمال تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری خبر داده است. رییس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که مسدود شدن دفتر های ولایتی این کمیسیون از سوی هواداران تکت های انتخاباتی سبب تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد. رییس کمیسیون مستقل انتخابات با اشاره به مسدود […]

کمیسیون مستقل انتخابات از احتمال تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری خبر داده است. رییس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که مسدود شدن دفتر های ولایتی این کمیسیون از سوی هواداران تکت های انتخاباتی سبب تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات با اشاره به مسدود شدن دفترهای ولایتی این کمیسیون از سوی برخی ستادهای انتخاباتی، می‌گوید احتمالا اعلام نتایج ابتدایی انتخابات دوباره به تاخیر بیافتد. حواعلم نورستانی رییس کمیسیون انتخابات در نشست خبری در کابل گفت که هواداران برخی ستادهای انتخاباتی در چهارده ولایت دفترهای ولایتی کمیسیون را مسدود کرده‌اند.

خانم نورستانی افزوده است که دفترهای ولایتی کمیسیون به دلیل اعتراض‌ها از آغاز روند بازشماری آرا مسدود شده‌اند.

وی می گوید که این اقدام ستادهای انتخاباتی ممکن است روی عملکرد کمیسیون در روند بازشماری آرا تاثیر گذاشته و سبب شود، اعلام نتایج ابتدایی انتخابات به تاخیر بیافتد.

پیش از این قرار بود کمیسیون نتایج ابتدایی انتخابات را در بیست و هفت میزان همگانی کند؛ اما به دلیل آنچه این نهاد، کمبود پوشش خدمات مخابراتی، زمانگیر شدن انتقال معلومات بایومتریک به مرکز دیجیتال و دیرشریک شدن معلومات تفکیک شده‌انتخابات از جانب شرکت درملوک اعلام کرد، اعلام نتایج انتخابات را به تاریخ بیست و سوم ماه عقرب به تاخیر انداخت.

رییس کمیسیون انتخابات خطاب به ستادهای انتخاباتی که از روند بازشماری بیش از هشت هزار مرکز رای دهی نگران استند، گفت که این تکت ها نسبت به این روند نگران نباشند. به گفته وی، قرار نیست در روند بازشماری به آرای فاقد بایومتریک، اعتبار داده شود.

پیش از این همزمان با آغاز روند بازشماری برخی آرای انتخابات، تیم‌های انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله، تیم امنیت و عدالت به رهبری رحمت الله نبیل و تیم صلح و عدالت اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار با این روند مخالفت کردند. نورستانی تاکید کرد که در روند بازشماری بیش از هشت هزار محل رای دهی تنها آرای معتبر شناخته خواهند شد که از پشتوانه معلوماتی بایومتریک برخوردار باشند.